پایگاه اینترنتی بلومبرگ مدعی شد بنیانگذار شرکت امنیتی بلک‌واتر ماه پیش سفری محرمانه به ونزوئلا داشته و با معاون رئیس‌جمهور این کشور دیدار کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، پنج منبع مطلع گفتند اریک پرینس، بنیانگذار شرکت امنیتی بلک‌واتر، در سفر محرمانه خود به ونزوئلا با دلسی رودریگز که یکی از نزدیکترین و سرشناس‌ترین متحدان نیکلاس مادوروست، دیدار کرد.

این دیدار که یکی از این منابع آن را تلاش پرینس برای نزدیک شدن به دولت مادورو توصیف کرد، هشت ماه پس از آن انجام شد که بنیانگذار شرکت امنیتی بلک‌واتر طرح به کارگیری یک ارتش خصوصی برای کمک به مخالفان حکومت ونزوئلا در زمینه سرنگونی مادورو را مطرح کرد.

هنوز مشخص نشده است که پرینس با رودریگز درباره چه موضوعی گفتگو کرده است. گزارش این دیدار را نخستین بار بلومبرگ منتشر کرد.

دیدار با رودریگز، که آمریکا وی را تحریم کرده است، احتمالا پرسش‌هایی را درباره اینکه آیا پرینس قوانین آمریکا را زیرپا گذاشته است یا نه مطرح می‌کند. 

به گفته یکی از منابع، پرینس پیش از سفر خود به ونزوئلا یکی از مقامات کاخ سفید را از این دیدار برنامه‌ریزی شده مطلع کرده بود، اما معلوم نیست که آیا وی به دنبال گرفتن تایید بوده است یا مشاوره.

به گفته پنج منبع مطلع، پرینس، تاجری که به دلیل دیدگاه‌های جناح راستی خود مشهور است، حدود ۲۰ یا ۲۱ نوامبر به کاراکاس سفر و با رودریگز، رهبر حزب سوسیالیست حاکم که مادورو سال گذشته وی را به عنوان معاون رئیس جمهور انتخاب کرد، دیدار کرده است.

یکی از این منابع گفت: سفر پرینس چیزی فراتر از یک سفر تجاری شخصی بود.

رویترز نوشت: جدا از اینکه آیا سفر پرینس و دیدارش با رودریگز مغایر قوانین آمریکا بوده است یا نه، به نظر می‌رسد این اقدامات با سیاست‌های دولت دونالد ترامپ که به دنبال منزوی کردن کاراکاس است، مغایرت دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار