سناتور جمهوری‌خواه ایالت کارولینای جنوبی از وکیل ترامپ خواست تا با حضور در سنا درباره سفر خود به اوکراین توضیح دهد.

گراهام: جولیانی درباره سفر اوکراین در سنا شهادت دهدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، لیندسی گراهام، سناتور جمهوری‌خواه ایالت کارولینای جنوبی از «رودی جولیانی» وکیل رئیس جمهور آمریکا خواست تا درباره سفر اخیر خود به اوکراین در مقابل کمیته قضایی سنا توضیح دهد.

سناتور گراهام در مصاحبه‌ با سی بی اس اعلام کرد جولیانی می‌تواند برای ارائه توضیحاتی درباره سفر به اوکراین در کمیته قضایی سنا حضور یابد و این جدای محاکمه استیضاح در سنا است. سناتور ایالت کارولینای جنوبی گفت: نمی‌دانم او به چیزی پی برد، اما اگر بخواهد می‌تواند به کمیته قضایی سنا بیاید و به ما بگوید که به چیزی دست یافته است. زمانیکه بحث استیضاح در میان باشد می‌خواهم براساس اسنادی که در مجلس نمایندگان گردآوری شده، تصمیم بگیرم.

جولیانی پیشتر به روزنامه واشنگتن پست گفت ترامپ از او خواسته تا خلاصه‌ای از یافته‌های خود را در اختیار سناتور‌های جمهوری خواه و وزارت دادگستری آمریکا قرار دهد. یک منبع آگاه به نشریه وال استریت ژورنال گفت جولیانی به ترامپ گفته سفر اوکراین بیشتر از آنچه تصور می‌کنید دستاورد داشته است.

گراهام همچنین در ماه اکتبر از جولیانی خواسته بود تا با حضور در سنا در خصوص فساد و دیگر اتهامات مربوط به مراودات افراد دولتی با اوکراین توضیح دهد.

کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا روز جمعه بند‌های مربوط به طرح استیضاح ترامپ را به تصویب رساند. بر این اساس، این کمیته دو بند تصویب شده برای استیضاح رئیس‌جمهور آمریکا را به منظور رای گیری به صحن عمومی مجلس نمایندگان آمریکا فرستاد. این رای گیری قرار است پیش از تعطیلات کریسمس برگزار شود. با توجه به برتری تعداد کرسی‌های نمایندگان دموکرات در این مجلس، این طرح به تصویب خواهد رسید، اما در مجلس سنا که طرح استیضاح به دو سوم آرا نیاز دارد، جمهوری خواهان دست برتر را دارند.

بندهای مربوط به استیضاح ترامپ شامل سواستفاده از قدرت و مانع تراشی در تحقیقات کنگره می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار