معاون وزیر ارشاد:

از همه توان برای اعتلای فرهنگ و هنر استفاده می‌کنیم

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در این دوره تلاش کردیم از همه توان و ظرفیت برای اعتلای بیشتر فرهنگ و هنر در سراسر کشور استفاده کنیم.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، لادن حیدری معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع استاندار و مدیران فرهنگ و ارشاد استان بوشهر،گفت: وزارت ارشاد با دارا بودن ۶ معاونت مهم از جمله معاونت‌های هنری، قرآن و عترت، مطبوعاتی، سینمایی، فرهنگی و امور کتاب، ستاد گسترده و عملیاتی، به تمام استان‌ها به ویژه استان‌های کمتر برخوردار توجه خاصی دارد.

او افزود: حوزه فرهنگ همیشه مظلوم بوده و کمترین اعتبارات را داشته، اما در این دوره تلاش کردیم از همه توان و ظرفیت برای اعتلای بیشتر فرهنگ و هنر در سراسر کشور استفاده کنیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: باعث ناراحتی است وقتی می‌بینیم که خانواده‌ها برای خرید کتاب و سایر فعالیت‌های فرهنگی و هنری بودجه لازم را ندارند، و امیدواریم که همه مردم بتوانند از امکانات حوزه فرهنگی و هنری بهره‌مند شوند.

حیدری گفت: افزایش اعتبارات حوزه فرهنگی و هنری مورد توجه و تاکید قرار دارد و با وجود مشکلات اعتباری نهایت سعی خود را کرده ایم که استان‌ها با کمترین چالش روبه‌رو شوند.

او بیان کرد: در بخش زیرساخت‌ها در استان بوشهر با عنایت استاندار، اقدامات خوب و قابل توجهی صورت گرفته و امیدواریم تداوم یابد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از تکمیل ۲۰ طرح نیمه‌تمام فرهنگی هنری در استان بوشهر خبر داد و گفت: این طرح‌ها که مورد مطالبه مردم هستند پیشرفت به نسبت خوبی دارند که با تأمین اعتبار لازم در کمترین زمان ممکن به بهره‌برداری خواهد رسید.

استاندار بوشهر با تاکید بر لزوم توجه به حوزه فرهنگی و هنری بیان کرد: حوزه فرهنگ نیازمند توجه بیشتر و موثرتر است و همه باید در این  زمینه اهتمام ورزیم.

عبدالکریم گراوند افزود: استان بوشهر از پیشینه بسیار ارزشمندی در حوزه فرهنگ و هنر برخوردار است و باید ضمن توجه به زیرساخت‌های فرهنگی و هنری در زمینه حمایت از هنرمندان و اهالی فرهنگ نیز تلاش مضاعفی داشته باشیم.

او با تاکید بر تکمیل طرح‌های اولویت‌دار نیمه‌تمام حوزه فرهنگی، گفت: اعتبار لازم برای تکمیل این طرح‌ها که مورد مطالبات مردم هستند را تخصیص می‌دهیم.

استاندار بوشهر بیان کرد: تالار چند منظوره دشتستان با ظرفیت ۴۵۰ نفر تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد و در اختیار مردم و اهالی فرهنگ و هنر قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ک

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.