مهم‌ترین حوادث قزوین امروز بیست و چهارم آذر ماه سال ۹۸ را می‌توانید در بسته خبری بخوانید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، سردار مهدی حاجیان فرمانده انتظامی استان قزوین گفت: پلیس مبارزه با موادمخدر استان با همکاری دیگر عوامل انتظامی در ۸ ماه امسال موفق به کشف ۲ تن و ۸۱۳ کیلوگرم انواع موادمخدر از جمله تریاک، شیشه و هروئین شدند.

به گفته سردار حاجیان، میزان کشف مواد مخدر در استان نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۸ درصد افزایش داشته است.

این مقام ارشد انتظامی افزود: تریاک با یک تن ۹۲۱ کیلو ۹۶۹ گرم با افزایش ۴۴ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته بیشترین کشفیات را به خود اختصاص داد.

سردار حاجیان گفت: ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر استان، در ۸ ماه گذشته ۴ هزار و ۱۳۰ قاچاقچی، توزیع کننده، حمل کننده و نگهدارنده موادمخدر را شناسایی و دستگیر کردند که میزان دستگیری در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل ۲۵ درصد افزایش داشته است.

این مقام ارشد انتظامی در ادامه از اجرای ۷۳۰ طرح مبارزه با توزیع کنندگان، خرده فروشان و جمع آوری معتادان متجاهر عملیاتی این پلیس در این مدت اشاره کرد.

او با اشاره به افزایش ۸۹ درصدی دستگیری توزیع کنندگان و حمل کنندگان و ۱۹ درصدی نگهدارنده موادمخدر نسبت به مدت مشابه سال گذشته، اضافه کرد: شماره تلفن رایگان ۱۱۰ و ۱۲۸ پل ارتباطی مردم با پلیس مبارزه با مواد مخدر است.

کشف ۶۰۰ میلیون ریال کالای قاچاق در قزوین

سرهنگ آرش مرادی رئیس پلیس آگاهی استان گفت: در پی اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز پس از انجام اقدامات اطلاعاتی در پلیس آگاهی استان مشخص شد، فرد یا افرادی در یکی از استان‌های جنوبی با یک دستگاه خودروی اتوبوس قصد انتقال یک محموله قاچاق را به استان آذربایجان غربی را دارند.

او افزود: ماموران پلیس اداره مبارزه با قاچاق کالا پس از انجام هماهنگی‌های لازم با پلیس کردستان و در اختیار گذاشتن اطلاعات تکمیلی خودروی مورد نظر در محور دیواندره توسط پلیس آگاهی کردستان شناسایی و توقیف شد.

رئیس پلیس آگاهی استان تصریح کرد: در بازرسی ماموران از خودرو ۳۰ هزار عدد آدامس، ۴۰ کیلوگرم شکلات خارجی و ۱۵ عدد باتری خودروی سنگین قاچاق که به طرز ماهرانه‌ای جاساز شده بود کشف و اتوبوس توقیف شد.

سرهنگ مرادی با اشاره به ارزش حدود ۶۰۰ میلیون ریالی کالا‌های کشف شده برابر اعلام کارشناسان بیان داشت: در همین زمینه یک نفر دستگیر که پس از تشکیل پرونده به تعزیرات حکومتی معرفی شد.

کشف ۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در تاکستان

سرهنگ کوروش عزیزی فرمانده انتظامی تاکستان گفت: ماموران انتظامی پاسگاه "یحیی آباد "حین گشت زنی در حوزه استحفاظی در جاده مرگسین به یک دستگاه وانت نیسان مشکوک و آن را متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از خودرو، ۲ هزار لیتر گازوئیل قاچاق کشف شد.

فرمانده انتظامی تاکستان با بیان اینکه، کارشناسان ارزش تقریبی کالای کشف شده را ۱۳۰ میلون ریال اعلام کرده اند، خاطر نشان کرد: یک متهم دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.