فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان از افزایش آمار کشف قاچاق چوب توسط عوامل یگان این اداره کل و شهرستان های تابعه طی ماه های اخیر خبر داد.

فزایش آمار کشف چوب های قاچاق در زنجانبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،سرگرد رضا مهدیون فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: در راستای اجرای دستورالعمل پیشگیری و مقابله با قاچاق چوب، برنامه ریزی‌های لازم برای حضور موثر کلیه ادارات منابع طبیعی شهرستان‌های استان در عرصه و فعال و هدفمند نمودن گشت‌ها در ساعات مختلف شبانه روز و همچنین بازدید مستمر از کارگاه‌های چوب بری و محل‌های دپوی چوب به منظور تنگ و نا آرام نمودن عرصه برای قاچاقچیان و افراد سودجو و فرصت طلب در دستور کار قرار گرفته است.
 
او افزود: این موضوع در امر پیشگیری از این پدیده شوم تاثیر خوبی در پی داشته است بطوریکه اغلب افرادی که در کار خرید و فروش چوب می‌باشند بدون رویت و اخذ مجوز‌های مربوطه از خرید و فروش چوب ممانعت می‌نمایند.

مهدیون اظهار داشت: همچنین آمار مراجعین به ادارات منابع طبیعی شهرستان‌های استان برای اخذ مجوز‌های مربوط به قطع و حمل درختان باغات خود افزایش داشته است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت: آمار کشفیات قاچاق چوب توسط عوامل یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی استان و شهرستان‌های تابعه نیز طی ماه‌های اخیر افزایش داشته است بطوریکه در ۸ ماهه سالجاری ۳۳ درصد افزایش کشفیات نسبت به ۱۲ ماهه سال ۹۷ داشته ایم.

او با اشاره به این که در سال جاری شهرستان طارم با ۱۹ فقره بیشترین آمار کشف الوار قاچاق را به خود اختصاص داده است گفت: در همین بازه زمانی زنجان نیز با ۷ فقره در رده‌ی دوم قرار دارد.

مهدیون تاکید کرد: برای حفظ جان درختان جنگلی، همچنان برخورد با سودجویان و متخلفان در این حوزه با جدیت ادامه دارد.

انتهای پیام /ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.