رئیس اداره جنگلکاری اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان زنجان از آغاز اجرای طرح توسعه جنگل با نهال در حوزه آبخیز آببر خبر داد.

اجرای طرح توسعه جنگل با نهال در حوزه آبخیز آببربه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،مجید معانی رئیس اداره جنگلکاری اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان زنجان با اشاره به آغاز اجرای طرح توسعه جنگل با نهال در حوزه آبخیز آببر گفت: این طرح به مساحت ۱۱۰ هکتار در محل طرح مدیریت منابع جنگلی جمال آباد در حال اجرا است.

او هدف از اجرای این طرح توسعه جنگل، ایجاد منظره زیبا و جلوگیری از آلودگی دانست و افزود: اُرس و زالزالک دونوع گونه کشت شده بر اساس اصول کشت دیم در این پروژه است.

معانی همچنین به اعتبار تخصیص یافته به منظور اجرای طرح توسعه جنگل با نهال در حوزه آبخیز آببر اشاره کرد و گفت: ۵۳۰ میلیون تومان از محل صندوق توسعه ملی تصویب شده است.

رئیس اداره جنگلکاری اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان با بیان این که این طرح هر ساله در فصل پائیز در نقاط مختلف استان عملیاتی می‌شود تاکید کرد که در حال حاضر پروژه‌ی امسال ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده تا نیمه آذر ماه به اتمام می‌رسد.

این مقام مسئول اظهار داشت: سال گذشته برای اجرای طرح جنگلکاری با نهال از محل صندوق توسعه ملی ۲۲ هکتار مصوب شده بود که ۳۰ هکتار انجام شد.

معانی ادامه داد: امسال از اعتبارات همین محل ۱۱۰ هکتار مصوب شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳ برابر افزایش مساحت اجرای طرح را شاهد هستیم.

رئیس اداره جنگلکاری اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان از اجرای غنی سازی جنگل با نهال در ۳۰ هکتار از اراضی ملی طی سال جاری از محل طرح صیانت خبر داد و گفت: طرح توسعه جنگل با نهال در بیدان چای شهرستان زنجان به مساحت ۵۰ هکتار نیز از محل اعتبارات طرح صیانت در حال اجرا است.
 
انتهای پیام/ن
 


اجرای طرح توسعه جنگل در استان زنجان

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.