فعالیت ۴ مرکز جمع آوری و کارخانه تولید فرآوری شیر در مهاباد

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان مهاباد گفت: در شهرستان مهاباد ۳ مراکز جمع آوری و ۱ کارخانه درزمینه تولید و فرآوری مواد لبنی فعال است.

آغاز سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: هم اکنون در شهرستان مهاباد سه مرکز جمع آوری شیر با ۲۴ دستگاه خودرو مجوز  و یک کارخانه در زمینه تولید و فرآوری مواد لبنی فعال هستند.

او با بیان اینکه سود سوز آور یک ماده قلیایی است که با توجه به غلظت، PH آن متغیر است و برای شستشو و ضدعفونی ماشین فرآوری مواد لبنی استفاده می‌شود، افزود: یکی از کاربرد‌های مهم آن در صنایع استفاده از سود مایع به عنوان چربی گیر صنعتی است که شیر از جمله مواد خام دامی بسیار حساس بوده و در صورت قرار گرفتن در شرایط نامناسب به سرعت فاسد شده و قابلیت مصرف خود را از دست می‌دهد.

آغاز اضافه کرد:همچنین در مراکز جمع آوری، توزیع شیر و کارخانه‌های فرآوری دلیل تغییرات ارگانولپتیکی و کاهش اسیدیته غیرقابل مصرف تشخیص داده می‌شود.

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان مهاباد از شهروندان خواست از خرید و مصرف مواد لبنی که به صورت غیرمجاز و بدون نظارت شبکه دامپزشکی و بهداشت و درمان تهیه می‌شود، خودداری کنند.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.