در دومین سال اجرای طرح توسعه زراعت چوب امسال هزار و ۲۰۰ هکتار زمین اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت ، محمدرضا عبدالهی، معاون امور جنگل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان امروز گفت: در دومین سال اجرای طرح توسعه زراعت چوب امسال هزار و ۲۰۰ هکتار زمین اختصاص یافت و در برنامه ششم توسعه ۶هزار و ۶۰۰هکتار زمین به زراعت چوب اختصاص می‌یابد.

او، با بیان اینکه پارسال هزار هکتار زمین برای زراعت چوب در گیلان اختصاص یافته بود افزود: ۶۶۰ هکتار از مقدار زمین زیر کشت نهال رفت.

معاون امور جنگل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان گفت: برای جبران عقب ماندگی پارسال امسال ۳۰۰ هکتار به زمین‌های اختصاص یافته به زراعت چوب افزوده شد.

محمدرضا عبدالهی، با بیان اینکه طرح توسعه زراعت چوب پارسال در تالش و صومعه سرا اجرا شد، افزود: امسال این طرح بیشتر در سیاهکل و رودبار و به شکل پراکنده در دیگر مناطق گیلان اجرا می‌شود.

او گفت: زمین‌های طرح توسعه زراعت چوب به صنایع وابسته، شرکت‌های بومی و زارعین محلی واگذار می‌شود.

معاون امور جنگل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان تصریح کرد: سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری در برنامه ششم توسعه مکلف شد برای جبران کاهش تولید چوب ناشی از اجرای طرح توقف بهره برداری و تنفس جنگل از سال ۹۶، ۷۵ هزار هکتار از اراضی ملی را به زراعت چوب اختصاص دهد.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.