به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد هاشمی مدیرکل روابط عمومی سازمان بیمه سلامت در توضیح خبر کاهش ٣٠ درصدی بار مراجعه بیماران به مراکز درمانی اظهار کرد: اقدامات موثر سازمان بیمه سلامت در رفع همپوشانی افراد چند دفترچهای و محدود کردن مراجعات بیمهشدگان رایگان به بخش دولتی که بر اساس تبصره ١٧ قانون بودجه انجام شده بار مراجعات سازمان بیمه سلامت را کاهش داده است. اما این کاهش در قالب افزایش بار مراجعه به بخشهای دولتی ظهور و بروز کرده و موجب افزایش بار مراجعه سایر سازمانهای بیمهای به مراکز دیگر شده و به عبارت دیگر تغییرات رشد بار مراجعه به مراکز درمانی کشور همانند سالهای گذشته بوده است.
او بیان کرد: اجرای راهنمای بالینی هم منجر به کاهش مراجعات و تقاضاهای القایی و غیرضرورى شده است.
مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بیمه سلامت گفت: برخلاف ادعای مطرح شده با تدابیر صورت گرفته با وجود افزایش تورم و افزایش قابل توجه قیمت خدمات و کالاها در کشور، افزایش تعرفههای سلامت تنها ۱۰ درصد بوده که عدد بسیار اندکی است.
بیشتر بخوانید: بیمه سلامت وکیل بیمهشدگان است
هاشمی ادامه داد: همان گونه که بارها تاکید کرده ایم ماموریت اصلی سازمان بیمه سلامت، پوشاندن جامه عمل به فرمایش مقام معظم رهبری است که بیمار در هنگام بیماری نباید جز رنج بیماری رنج دیگری داشته باشد؛ لذا حمایت مالی از بیماران در زمان بیماری وظیفه اصلی این سازمان بوده و همواره در این مسیر قدم برداشته شده است.
انتهای پیام/