موزه داران بخش خصوصی، اشیای تاریخی خود را در نمایشگاه گردشگری پارس به نمایش می‌گذارند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مسئول امور موزه‌های اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس گفت: مجموعه داران و موزه داران بخش خصوصی استان، در یازدهمین نمایشگاه گردشگری پارس بخشی از اشیا و آثار مجموعه‌های خود را به نمایش می‌گذارند.

محمد مهدی نجفی با بیان این که برای نخستین بار موزه داران بخش خصوصی در چنین نمایشگاهی شرکت می‌کنند افزود: موزه‌ها و مجموعه ها، به ویژه موزه‌های خصوصی، به عنوان یکی از زیر ساخت‌های مهم گردشگری جهان محسوب می‌شوند و بسیاری از موزه‌های کشور‌های اروپایی و غربی سالانه پذیرای گردشگران زیادی از سراسر جهان هستند.

او گفت: موزه‌ها مهمترین و موثر‌ترین بنگاه‌های فرهنگی و اقتصادی کشور‌های توسعه یافته هستند که سهم قابل توجهی از گردشگران را به خود اختصاص داده اند.

مسئول امور موزه‌های اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس افزود: بعضی از موزه‌های مهم دنیا در سال، پذیرای بیش از هفت میلیون نفر بازدید کننده هستند که بیش از ۶۰ درصد آن‌ها را گردشگران ورودی تشکیل می‌دهند.

نجفی گفت: تعداد و تنوع موز‌ها یکی از شاخص‌های مهم توسعه پایدارگردشگری و سرمایه عظیم ملی هر جامعه‌ای محسوب می‌شوند، به همین دلیل، رشد قابل توجه موزه‌ها و به خصوص موزه‌های بخش خصوصی استان در سال‌های اخیر، یادآور پتانسیل نهفته گردشگری است.

او افزود: در صورت توجه بیش از پیش به این موزه‌ها و با فراهم کردن زمینه حضور صاحبان آن‌ها در سطح نمایشگاه‌های ملی و بین المللی، می‌توانند سهم عمده‌ای در جذب گردشگر ایفا کنند.

مسئول امور موزه‌های اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس گفت: گام نخست در زمینه خروج از ایستایی به پویایی این موزه‌ها برداشته شده است و با حمایت‌های معنوی دستگاه‌های متولی، این بخش می‌تواند راه حضور پر رنگ و نقش ارزنده خود را در سطح نمایشگاه‌های بزرگ جهانی به عهده بگیرند.

در نمایشگاه گردشگری پارس شاهد حضور مجموعه سکه‌های تاریخی ضرب بیش از ۲۵ شهرستان استان فارس، سردیس واقعی برخی از فرومانروا‌های ادوار مختلف تاریخی، نخستین موزه سیار کشور در قالب یک اتوبوس کلاسیک، مجموعه‌ای از آثار کم نظیر فلاتیک و مرقعات خطی و مدالیون، مجموعه ابزار و ادوات جنگی شامل سلاح‌های سرد و گرم و ظروف منقوش و مجموعه‌ای از لباس‌های تاریخی و صنایع دستی موزه مردم شناسی شهرستان اوز به نمایش آثار خود می‌پردازند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار