سمپاشی هوایی مزارع خرمشهر برای نخستین بار

برای نخستین بار مزارع خرمشهر به وسیله پهپاد سمپاشی شد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،محمد مطرودی  مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر به آغاز سمپاشی گندمزارهای غرب کارون، شلمچه و حفار شرقی علیه علف‌های هرز اشاره کرد و گفت: با توجه به شرایط خاص آب‌ و هوایی و بارندگی سمپاشی به صورت دستی امکان‌پذیر نبود و برای نخستین بار از پهپاد برای سمپاشی زمین‌های کشاورزی استفاده شد.

او با بیان اینکه سمپاشی برخی مزارع گندم، جو و کلزا در خرمشهر همچنان ادامه دارد افزود: استفاده از پهپاد ضمن صرفه جوی و مصرف بهینه سم در کاهش هزینه‌های کشاورزان نیز تاثیرگذار است.

مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر ادامه داد: هر پهپاد در یک نوبت پرواز یک هکتار مزرعه را سمپاشی می کند و در هر ساعت پنج هکتار از زمین‌های کشاورزی سمپاشی می‌شود که این عملیات۴۰ تا ۶۰ برابر سریعتر از سمپاشی مزارع به روش دستی است.

مطرودی گفت: تاکنون ۶ هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های غرب کارون، ۷۰۰هکتار از زمین‌های کشاورزی شلمچه و ۵۰۰ هکتار در حفارشرقی به وسیله پهپاد سمپاشی شد.

او سطح زیر کشت جو در زمین‌های کشاورزی شهرستان خرمشهر را یکهزار و ۵۰۰ هکتار اعلام  کرد و افزود: سمپاشی۲۷ هکتار زمین‌های زیر کشت جو در حفار شرقی، ۱۳ هکتار در شلمچه و یک هزارو ۴۶۰ هکتار در زمین‌های کشاورزی غرب کارون انجام شده است.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.