دبیر ستاد ملی مقابله با گرد و غبار گفت: مطالعه، شناسایی و پایش کانون‌های خارجی گرد و غبار در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی‌محمد طهماسبی دبیر ستاد ملی مقابله با گرد و غبار در نشست کارگروه مقابله با گرد و غبار که در محل استانداری خراسان رضوی برگزار شد، با تاکید بر اینکه مطالعه، شناسایی و پایش کانون‌های خارجی گرد و غبار در حال انجام است، گفت: این طرح مطالعاتی در قالب فعالیت ستاد ملی در حال انجام است و نتایج آن تا پایان تیر ماه ۱۳۹۹ اعلام می‌شود.

او ادامه داد: مساله گرد و غبار یکی از مسائل مهم در کشور است که برای مدیریت و کنترل آن با تخصیص بودجه‌های کلان و برنامه ریزی موثر در حال تلاش هستیم.

دبیر ستاد ملی مقابله با گرد و غبار گفت: در لایحه پیشنهادی بودجه سال آینده کل کشور مبلغ ۱۰۰ میلیون یورو از محل صندوق توسعه ملی برای مقابله با گرد و غبار پیش‌بینی شده که با توجه به اهمیت موضوع، امیدواریم تمام مبلغ پیشنهادی تصویب و به قانون تبدیل شود.
 
احمد یزدان‌پناه معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی در ادامه این نشست با اشاره به چند روز تعطیلی مدارس به علت آلودگی هوا، گفت: حل این معضل یک مسئولیت اجتماعی است و برای مدیریت آن نباید فقط به تعطیل کردن مدارس اکتفا کرد بلکه حتما باید خودرو‌های آلاینده اعمال قانون شده و بحث زوج و فرد و تبعات آن نیز بررسی شود.
 
انتهای پیام//ف.ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار