سرمربی و بازیکن تیم تنیس روی میز دانشگاه آزاد گفت: پتروشیمی چند ملی پوش در اختیار دارد و به دلیل قدرت بالای این تیم، بقیه تیم‌ها به قهرمانی فکر هم نمی‌کنند.

مهران احدی سرمربی و بازیکن تیم تنیس روی میز دانشگاه آزاد در خصوص سطح رقابت‌های لیگ امسال و برگزاری مسابقات به صورت متمرکز که مورد انتقاد سرمربیان و مسئولان برخی تیم‌ها قرار گرفته، با خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان،  به گفت و گو پرداخت.  

برگزاری مسابقات لیگ به صورت غیرمتمرکز هزینه زیادی روی دست تیم‌ها می‌گذارد

دومین سالی است که بازی‌های لیگ به صورت متمرکز برگزار می‌شود. برگزاری مسابقات به صورت رفت و برگشت یک سری حُسن‌هایی دارد که از جمله آن‌ها شناساندن تنیس روی میز، ایجاد شور و نشاط و بازیکن سازی در شهر‌هایی است که در لیگ تنیس روی میز تیم دارند. البته این کار ایراد‌هایی هم دارد که یکی از آن‌ها هزینه زیادی است که روی دست تیم‌ها می‌گذارد.


بیشتر بخوانید: نظری: اظافه شدن روانشناس به تیم ملی تنیس رو میز موضوع جدیدی نیست/ بالای ۹۰ درصدر شانس المپیکی شدن داریم


باتوجه به شرایط تیم ها، برگزاری مسابقات لیگ به صورت متمرکز بهترین تصمیم است

برگزاری بازی‌ها به صورت متمرکز هزینه‌ها را به طرز چشمگیری کاهش می‌دهد. باتوجه به شرایط اقتصادی کشورمان، هرچقدر که هزینه‌ها پایین‌تر باشد، تمایل تیم‌ها برای شرکت در لیگ بیشتر است. از طرف دیگر بیشتر هواداران برای تماشای برخی بازی‌های خاص و دیدن یک عده از بازیکنان شناخته شده به محل برگزاری بازی‌ها می‌آیند که برگزاری مسابقات در شهرستان‌ها و به صورت غیر متمرکز، این امکان را از بین می‌برد و باعث می‌شود رغبت تماشاگران برای تماشای مسابقات کمتر شود؛ بنابراین با توجه به شرایط باشگاه‌ها بهترین تصمیم برگزاری بازی‌ها به صورت متمرکز است.  

فدراسیون به لژیونر‌ها اجازه داد در لیگ داخلی بازی کنند

بیشتر ملی پوشان در اروپا بازی می‌کنند. با این وجود  فدراسیون به منظور درآمدزایی بیشتر برای بازیکنان ایرانی شاغل در لیگ‌های خارجی و بالا بردن سطح لیگ، به لژیونر‌ها اجازه داده تا در مسابقات لیگ داخلی هم شرکت کنند.   اگر قرار بود بازی‌ها به صورت غیر متمرکز برگزار شود، مسلما لژیونر‌ها نمی‌توانستند در لیگ بازی کنند.  

قدرت بالای پتروشیمی باعث شده بقیه تیم‌ها برای نایب قهرمانی تلاش کنند

حضور بازیکنان لژیونر در لیگ باعث شده سطح بازی‌های لیگ بالاتر برود. از طرف دیگر پخش شدن بازیکنان شاخص در سایر تیم‌ها باعث شده در لیگ تقسیم قدرت صورت بگیرد. البته تیم پتروشیمی  تنها تیمی است که چند بازیکن ملی پوش دارد و آن هم به دلیل شرایط خوبی است که این تیم برای بازیکنانش ایجاد می‌کند. این که بازیکنان ملی پوش ما در تیم‌های باامکانات بازی می‌کنند، خیلی خوب است و امیدواریم این اتفاق برای تمام بازیکنان لیگ بیفتد، اما قدرت بالای پتروشیمی باعث می‌شود تا بقیه تیم‌ها به قهرمانی فکر هم نکنند و برای نایب قهرمانی تلاش کنند.


بیشتر بخوانید: ملی پوش ایرانی در صدر تنیس روی میز جهان قرار گرفت


در حال حاضر تنها ۲، ۳ تیم توانایی جذب بازیکنان ملی پوش را دارند

برای وضع یک قانون باید تمام شرایط را در نظر گرفت. نمی‌توانیم بگوییم که بازیکنان ملی پوش باید در تمام تیم‌ها پخش شوند، زیرا چنین چیزی شدنی نیست. پخش شدن ملی پوشان و بازیکنان شاخص در تیم‌های لیگ برتری وقتی اتفاق می‌افتد که تیم‌های دیگر هم بتوانند شرایطی که پتروشیمی برای بازیکنانش فراهم کرده را برای بازیکنانشان فراهم کنند. در حال حاضر تنها ۲، ۳ تیم بضاعت و توانایی جذب بازیکنان شاخص و ملی پوش را دارند.  

تاخیر در مشخص شدن میزان بودجه، باعث شد نتوانیم بازیکنان مدنظرمان را جذب  کنیم

ما هم می‌توانستیم چند بازیکن خوب جذب کنیم، اما میزان بودجه ما دیرتر از بقیه تیم‌ها مشخص می‌شود و مبلغ بودجه هم با تاخیر در اختیار ما قرار می‌گیرد. به همین دلیل تا  خواستیم برای جذب بازیکن اقدام کنیم، دیدیم که تمام بازیکنان ملی پوش به پتروشیمی رفتند و دیگر کاری از دست ما برنمی آمد.


بیشتر بخوانید: حبیب زاده:شانس زیادی برای المپیکی شدن داریم / می‌خواهیم نفراتی را به کادر تیم ملی اضافه کنیم



‌ملی پوشان ما می توانند سهمیه المپیک بگیرند

به درخشش تیم ملی در مسابقات انتخابی المپیک امید زیادی دارم. این مسابقات اهمیت بسیار بالایی دارد و اگر بتوانیم سهمیه المپیک را کسب کنیم، دست به کار بزرگی زدیم. با شناختی که از بازیکنان تیم ملی دارم، معتقدم که آن‌ها می‌توانند سهمیه المپیک را کسب کنند.  

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار