رئیس اورژانس کشور گفت: طی هفته‌های آینده ۲ فروند بالگرد با هدف ارتقای خدمت رسانی به اورژانس هوایی کشور اضافه می‌شود.

اورژانس هوایی  پیرحسین کولیوند رئیس اورژانس کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به افزایش تعداد بالگرد‌های اورژانس در کشور اظهار کرد: در حال حاضر تعداد ۴۴ فروند بالگرد در اورژانس هوایی کشور فعالیت می‌کنند و یکی از ا

ولویت‌های سازمان اورژانس توسعه خدمات جاده‌ای، روستایی و مناطق کمتر برخوردار کشور است.

فعالیت ۳ هزار و ۳۰۰ پایگاه اورژانس در سراسر کشور

رئیس اورژانس کشور ادامه داد: یکی از برنامه‌های سازمان اورژانس کشور توسعه پایگاه‌ها و فراهم کردن زیرساخت‌های لازم است. تا به امروز ۳ هزار و ۳۰۰ پایگاه اورژانس در سراسر کشور راه‌اندازی شده و ۵ هزار و ۵۰۰ دستگاه آمبولانس به بیماران و مصدومان حوادث ترافیکی امدادرسانی می‌کنند.

او تأکید کرد: طی ۲ هفته آینده ۲ فروند بالگرد به اورژانس هوایی افزوده می‌شود و از برنامه‌های دیگر اورژانس این است که  ۱۰۰۰ دستگاه تویوتا به زودی در سراسر کشور توزیع می‌شود.

کولیوند گفت: بر اساس آخرین گزارش سازمان بهداشت جهانی رتبه کشورمان در زمینه اورژانس از رده هشتم به رتبه الف ارتقاء پیدا کرده است و امروزه اورژانس ایران با کشور‌های انگلستان، فرانسه، آلمان و آمریکا مقایسه می‌شود.

رئیس اورژانس کشور یادآوری کرد: توسعه پایگاه‌های اورژانس بسیار سریع و اورژانسی انجام می‌شود و امیدوارم با ارتقای امکانات و زیرساخت‌های لازم خدمت رسانی به مردم با سرعت بیشتری انجام شود.


بیشتر بخوانید: ضرورت سرمایه‌گذاری بیشتر در طب اورژانس


او در پایان گفت: حدود ۶۵ درصد از مصدومانی که بوسیله اورژانس هوایی منتقل می شوند مستقیما به اتاق‌های عمل جراحی می روند و معتقدم که اورژانس هوایی کمک زیادی در کاهش زمان رسیدن بر بالین بیماران یا مصدومان حادثه در زمان اوج ترافیک در نقاط پر تردد می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.