حناچی گفت: هر دلاری که برای پیشگیری صرف می‌شود معادل ۴۰ دلار پس از وقوع حادثه و درمان مصدومان ارزش دارد.

به گزارش  خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، در مراسم آئین بهره برداری از طرح مشارکت شهرداری تهران و سازمان اورژانس کل کشور در ساماندهی خدمات فوریت‌های پزشکی در شهر تهران که در ورزشگاه شهید کاظمی برگزار شد، پیروز حناچی شهردار تهران اظهار کرد: در مقابله با حوادث باید آمادگی کامل داشته باشیم که در این زمینه مانور‌های مختلف برگزار و آموزش‌های لازم داده شده است.

باید از حوادث درس بگیریم

او ادامه داد: با رعایت پروتکل‌های موجود باید از حوادث درس بگیریم، در زلزله بم ۸ هزار نفر از مصدومان را توانستیم به دلیل آمادگی کامل جابجا کنیم که خود یک نوع رکورد محسوب می‌شود.

شهردار تهران تأکید کرد: هر دلاری که برای پیشگیری صرف می‌شود معادل ۴۰ دلار بعد از وقوع حادثه و درمان مصدومان ارزش دارد.

او در ادامه افزود: با وجود شرایط، امکانات محدود و تحریم‌ها باید از آمادگی لازم برخوردار باشیم و آموزش‌های لازم به مردم داده شود.

حناچی با اشاره به اینکه ما ادعا داریم شهر را ارزان‌تر اداره می‌کنیم، ادامه داد: بحث یگان هوایی از هزینه بالایی برخوردار است و با همکاری سازمان مختلف از جمله اورژانس، شهرداری شرایطی فراهم کرده است تا یگان هوایی در تهران با هدف خدمت‌رسانی به مصدومان انجام شود.

شهردار تهران گفت: در زمان وقوع سکته قلبی زمان طلایی برای رساندن بیمار حداکثر ۹۰ دقیقه است، با ترافیک شهر تهران این امکان شاید ایجاد نشود اما یگان هوایی می‌تواند ما را در اعزام بیماران و حتی مصدومان به مراکز درمانی کمک کند.


بیشتر بخوانید: کاهش زمان رسیدن بر بالین مصدومان با اضافه کردن موتورلانس


لزوم تأمین اعتبار جهت خرید تجهیزات دید در شب

در ادامه مراسم نجار رئیس مدیریت بحران کشور گفت: ترافیک مشکلاتی را برای تهران در زمینه امدادرسانی به مصدومان می‌تواند ایجاد کند.

او ادامه داد: اگر زلزله شدیدی در تهران رخ دهد، تعداد دو میلیون نفر به صورت مستقیم و ۸ میلیون به طور غیر مستقیم تحت تأثیر این حادثه قرار می‌گیرند و ما باید امکانات خوبی در تهران با استفاده از ظرفیت سایر دستگاه‌ها داشته باشیم.

رئیس مدیریت بحران کشور ادامه داد: در زلزله ملارد متأسفانه رفتار‌های خوبی دیده نشده است و مردم پس از وقوع زلزله سوار بر وسیله‌های نقلیه خود شده و باعث ایجاد ترافیک شدید در خیابان‌ها شدند که این موضوع در زمان وقوع زلزله و بحران اصلا درست نیست.

نجار بیان کرد: اگر زلزله شدید در تهران رخ دهد مسائل مختلفی مانند ریزش ساختمان و حتی ترافیک مانع از مدادرسانی به موقع نیرو‌های امدادی می‌شود.

او افزود: در هنگام وقوع حادثه باید باند فرودگاه‌های دوشان تپه و قلعه مرغی حفظ شود و از ظرفیت هوا نیروز در زمینه امدادرسانی استفاده بهینه را ببریم.

رئیس مدیریت بحران کشور گفت: در حال حاضر بالگرد‌های دید در شب نداریم و باید تعدادی از آن‌ها مجهز به تجهیزات پرواز در شب شوند.

استفاده از اورژانس هوایی برای انتقال سریع مصدومان

حناچی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توافقی که بین شهرداری و اورژانس انجام گرفته است،  ۳۸ پد بالگرد در تهران راه‌اندازی شده تا در شرایط وقوع حادثه به مردم تهران خدمت‌رسانی خوبی انجام شود.

او ادامه داد: یگان هوایی، سریعترین راه برای اعزام مصدومان با توجه به ترافیک در کلان‌شهر‌ها و به خصوص تهران است و ما به دنبال افزایش این امکانات هستیم.

شهردار تهران تصریح کرد: در هنگام وقوع حادثه اورژانس، آتش‌نشانی و نیرو‌های امدادی کار‌های خودشان را انجام می‌دهند که البته باید بگویم که در زمان عادی نیز هر یک از از نیرو‌ها وظایف خاص خودشان را انجام می‌دهند.

حناچی گفت: بالگرد‌های اورژانس در اطراف شهر تهران امکان مانور در فضای شهر تهران را ندارند؛ بنابراین با راه‌اندازی این پد‌ها، امکان مانور بالگرد‌ها و امکان حضور موتورلانس‌ها و خودرو‌های آمبولانس در کنار مراکز آتش‌نشانی ایجاد شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار