رییس سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی اصفهان گفت: هزار دستگاه خودروی تاکسی این ناوگان به همت شهرداری اصفهان نوسازی می شود.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،منوچهری رییس سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی اصفهان امروز در نشست خبری گفت: شهرداری اصفهان مبلغ ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات را به صورت وام چهار درصد در اختیار رانندگان تاکسی برای نوسازی خودرو‌ها قرار میدهد.

او ادامه داد: هرچند نوسازی ناوگان بر عهده دولت است، اما ما به کمک شهرداری توانستیم این نوسازی را انجام دهیم، این طرح از قدیمی‌ترین مدل‌های تاکسی شروع کردیم و پنجاه میلیون وام در اختیار راننده قرار دادیم و خودروی قدیمی انان را خریداری میکنیم

منوچهری افزود: تا پایان امسال ۷۰۰ تاکسی نوسازی می شود و ۳۰۰ خودروی باقیمانده تا اردیبهشت سال اینده نوسازی خواهد شد

او گفت: هم اکنون روزانه جابجایی ۵۰۰ هزار نفر مسافر را در ناوگان تاکسیرانی شهر اصفهان داریم.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری اصفهان هم گفت:به مناسبت روز ملی حمل و نقل , ۳۳ رویداد زیرساختی فرهنگی و آموزشی در حوزه حمل و نقل و ترافیک انجام میشود.

امانی گفت: طرح زوج و فرد خودرو در زمان بحرانی آلودگی هوا که شاخص آلودگی از ۱۶۰ عبور میکند تا پایان سال از درب منازل اجرا میشود.

او ادامه داد: کار‌های اولیه طرح محدوده ترافیکی هسته شهر هم انحام شده و و با تکمیل تجهیزات و دوربین‌ها تا پایان امسال بهره برداری خواهد شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: ۱۳ دستگاه خودروی مجهز شده به دوربین‌های ثبت تخلف خریداری شده که هم اکنون ۸ خودرو در مرحله فعالیت است و مابقی تا یک ماه آینده به پلیس تحویل داده میشود که این امر نقش مهمی در کنترل ترافیک شهری ایفا میکند.


امانی ادامه داد: بحث اتصال دوربین‌های شهری به مراکز راهور و معاینه فنی هم انجام شده و این دوربین‌های ثبت تخلف هم اکنون مشخصات خودرو‌هایی که معاینه فنی ندارند را ثبت میکنند.

او افزود: هم اکنون ۵۰۰ هزار نفر حابجایی روزانه مسافر با ناوگان اتوبوسرانی, ۵۰۰ هزار جابجایی با ناوگان تاکسیرانی و ۹۰ هزار نفر هم با مترو انجام میشود.


معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت:رویداد ترافیکی قصه آدم و هوا نیز برای دومین بار برگزار میشود و خوشبختانه این رویداد که برای اولین بار در اصفهان انجام شد هم اکنون به صورت طرح ملی در مراکز حمل و نقل و ترافیک شهرداری بسیاری از شهر‌های کشور انجام میشود.

امانی گفت: رویداد قصه آدم و هوا فقط بحث آموزشی نبوده بلکه بهره برداری طرح‌های مختلف و برنامه‌های زیر ساختی و فرهنگی بسیاری در آن به انجام رسیده است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.