یک مقام ارشد کاخ‌سفید گزارش شبکه تلویزیونی المیادین را درباره جزئیات طرح صلح میان فلسطین و رژیم صهیونیستی تکذیب کرد.

کاخ‌سفید گزارش المیادین درباره معامله قرن را تکذیب کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تایمز آو اسرائیل، کاخ‌سفید گزارش شبکه تلویزیونی المیادین لبنان را در ارتباط با طرح صلح آمریکایی موسوم به معامله قرن نادرست اعلام کرد.

یک مقام ارشد دولت آمریکا در گفتگو با روزنامه صهیونیستی تایمز آو اسرائیل ضمن نادرست خواندن اطلاعات مربوط به طرح صلح خاورمیانه دولت دونالد ترامپ گفت: اطمینان داریم که منبع این خبر طرح را اصلا ندیده است.

شبکه تلویزیونی المیادین روز گذشته از دستیابی به نسخه‌ای از پیش‌نویس طرح به اصطلاح صلح آمریکا برای منطقه موسوم به «معامله قرن» خبر داد. در گزارش المیادین به بند‌های شوم این طرح از جمله امضای توافقنامه میان اسرائیل، تشکیلات خودگردان فلسطین و جنبش حماس و نیز تشکیل کشور فلسطین به اسم «فلسطین جدید» اشاره شد. کاخ سفید وجود این بند‌ها در طرح معامله قرن دولت ترامپ را تکذیب کرد.


بیشتر بخوانید: افشای بندهای شوم معامله قرن توسط المیادین


گفتنی است طرح معامله قرن از جمله نقشه‌های ترامپ برای فراموش شدن آرمان‌های فلسطین است. این طرح  آمریکایی به دنبال حذف همیشگی بازگشت آوارگان فلسطینی (مطابق آمار شش میلیون نفر) به سرزمین خود و اسکان آن‌ها در «وطن جایگزین» یعنی کشور‌های دیگر است. مذاکرات سازش میان تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی به دلایل گوناگون تاکنون با شکست روبه‌رو بوده است. تشکیلات خودگردان فلسطین خواستار آن است که مرز‌ها طبق توافق ۱۹۶۷ باشد، ولی رژیم صهیونیستی حاضر نیست بخش‌هایی از مناطق مطرح شده در این توافق را به فلسطینی‌ها واگذار کند.

در ۲۵ ژوئن، جرد کوشنر، داماد ترامپ و مشاور ارشد کاخ سفید، در کنفرانسی در بحرین از جنبه‌های اقتصادی «معامله قرن» پرده‌برداری کرد. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار