در نخستین روز‌های تشکیل دولت جدید در انگلیس هزاران نفر از پرستاران در ایرلند شمالی دست به اعتصاب زدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، اتحادیه پرستاران در ایرلند شمالی که بیش از ۱۵ هزار نفر عضو دارد اعلام کرد همه پرستاران اعتصاب کرده‌اند و این اعتصاب از زمان تشکیل این اتحادیه در ۱۰۳ سال پیش تاکنون سابقه نداشته است.

یک سخنگوی این اتحادیه گفت: کاهش بودجه و بی توجهی به مشکلاتی که جان بیماران را به خطر انداخته موجب شده پرستاران دست به اعتصاب بزنند تا صدای بیماران را منعکس کنند.

نخستین اعتصاب در دولت جدید انگلیس

اعتصاب کنندگان افزودند کمبود نیرو، کاهش بودجه برای تامین نیرو و دستمزد و نیز امکانات درمانی ناکافی موجب افزایش مشکلات شده و دولت نیز به جای حل اساس مشکلات، ۲۸۰۰ نفری را که پرستار نبودند با اندکی آموزش و دستمزد کمتر برای جبران کمبود نیرو به کار گرفته که این کار جان بیماران را تهدید می‌کند.

نخستین اعتصاب در دولت جدید انگلیس

نخستین اعتصاب در دولت جدید انگلیس

اتحادیه پرستاران می‌گوید در سال‌های اخیر سی میلیون پوند از بودجه خدمات درمانی کاسته شده که این مشکلاتی را بر نظام بهداشت و درمان تحمیل کرده و موجب شده است ۱۲۰ هزار نفر به صف منتظران درمان افزوده شود. بنابر اعلام این اتحادیه اکنون در ایرلند شمالی ۱۳ درصد پست‌های پرستاری خالی است در حالیکه این رقم در انگلیس ۱۱ درصد و در اسکاتلند ۶ درصد است.

بر اساس نتایج نظرسنجی‌ها در انتخابات اخیر پس از برگزیت یا موضوع خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، رسیدگی به مشکلات عدیده سازمان ملی بهداشت و درمان انگلیس موسوم به ان اچ اس مهمترین خواست مردم بود و به همین علت رهبران احزاب بخشی از فعالیت‌های انتخاباتی خود را به تشریح راهکار‌های حزبشان برای حل این مشکلات اختصاص دادند و با حضور در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تلاش کردند از این منظر نیز رای جمع کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار