سخنگوی وزارت خارجه روسیه از اعزام محموله دارویی جدید انسولین به ونزوئلا خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ماریا زاخاروا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد مسکو ۲۰۰ هزار بسته داروی انسولین را در راستای کمک‌های بشردوستانه به ونزوئلا ارسال کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در کنفرانسی خبری اعلام کرد ما در تلاش هستیم تا در این برهه زمانی ناآرام از مردم ونزوئلا به هر طریق ممکن حمایت کنیم. در این راستا ما اخبار خوبی داریم. هفته گذشته ونزوئلا سری اول، ۲۰۰ هزار بسته، داروی انسولین تولید شده توسط شرکت روسی گریفارم را دریافت کرد.

زاخارووا افزود تامین این نوع دارو‌ها با هدف نهایی ارسال بیش از ۵ میلیون بسته از این نوع دارو، از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۰ ادامه خواهد یافت، تا اطمینان حاصل کنیم که بیش از ۴۰۰ هزار ونزوئلایی مبتلا به دیابت، این داروی حیاتی را دریافت می‌کنند.

در ماه فوریه، روسیه اولین محموله کمک‌های بشردوستانه خود را از طریق سازمان بهداشت جهانی به ونزوئلا تحویل داد. دومین محموله کمک بشردوستانه روسیه در اواسط آوریل به این کشور ارسال شد. در ژوئن امسال نیز مدیر بخش آمریکای لاتین وزارت خارجه روسیه اعلام کرد مسکو برای ارائه کمک‌های بشردوستانه جدید به ونزوئلا با سازمان ملل همکاری می‌کند.

اوضاع در ونزوئلا پس از آنکه خوان گوایدو، سردسته مخالفان ونزوئلا، در ۲۳ ژانویه خود را رئیس جمهور موقت اعلام کرد، متشنج شده است. آمریکا گوایدو را به عنوان رئیس جمهور موقت به رسمیت شناخت و پس از آن همه اعضای گروه لیما به جز مکزیک، سازمان کشور‌های آمریکایی و بیشتر کشور‌های اتحادیه اروپا نیز گوایدو را به رسمیت شناختند. مادورو این اقدام را نوعی تلاش برای کودتا توصیف کرده و روابط دیپلماتیک با واشنگتن را قطع کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار