رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کازرون از افزایش همکاری این اداره با ایتالیا خبر داد.

توسعه همکاری میراث فرهنگی کازرون با ایتالیا/بازدید متخصصان ایتالیایی از پایگاه میراث جهانی بیشاپور

محمد جواد جوکاری رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کازرون در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، اظهار کرد: هیات کارشناسان و متخصصان ایتالیایی به منظور ارزیابی و بازدید از پایگاه میراث جهانی بیشاپور در این مجموعه جهانی حضور یافتند.

او ادامه داد: بازدید این گروه از پایگاه میراث جهانی بیشاپور، به منظور توسعه و همکاری کشور جمهوری اسلامی ایران و ایتالیا با رویکرد حفاظت و ترویج میراث فرهنگی در حوزه‌های مختلف هنری، باستان شناسی مرمت و کمک به ایجاد سبک ویژه در معماری بوده است.

محمد جواد جوکاری، همچنین از دیگر اهداف این بازدید را، تبادل دانشجو، انعقاد تفاهم نامه و اعزام هیات‌های گوناگون فرهنگی و اجتماعی در منظر باستان شناسی ساسانی فارس و پایگاه میراث جهانی بیشاپور دانست.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کازرون اضافه کرد: اعضای این گروه، متخصصان و نمایندگانی از اتحادیه تعاونی فرهنگ و گردشگری ایتالیا، مشاور میراث فرهنگی در طرح‌های اروپایی، مسئول طرح‌های بازیابی مناطق و ساختمان‌های متروکه، دکترای اختر شناسی، دکترای باستان شناسی و فرهنگ، متخصص در غارنوردی، مدیرحفاری در سایت باستان شناسی پمپئی، دکترا و پژوهشگر دانشگاه فلورانس و مسئول تجزیه و تحلیل چینه شناسی ساختار‌های برجسته بودند.

شهر تاریخی بیشاپور در فاصله ۲۳ کیلومتری کازرون قرار دارد. شهرستان کازرون در فاصله ۱۲۰ کیلومتری شیراز واقع شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار