مراسم وحدت حوزه و دانشگاه در دانشگاه آزاد اسلامی اراک برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، مراسم وحدت حوزه و دانشگاه در دانشگاه آزاد اسلامی اراک با حضور اساتید حوزه و دانشگاه برگزار شد.

گردهمایی اساتید حوزه و دانشگاه در اراک

حجت الاسلام ایمانی مقدم مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در دانشگاه‌های استان مرکزی در حاشیه این ماسم در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت: امام خمینی (ره) با تدبیر حکیمانه خود وحدت حوزه و دانشگاه را بنیان نهاد و وحدت این دو نهاد یک فهم عمیق از دین اسلام به شمار می‌رود.

حجت الاسلام ایمانی مقدم افزود: این وحدت امروز به یک اتحاد تبدیل شده است که روز به روز در حال گسترش است.

بیست و هفتم آذرماه، یادآور شهادت آیت اللّه مفتح، است که از پیشروان اندیشه وحدت حوزه و دانشگاه بود. این شهید والامقام در راه تحقق این اندیشه و آرمان بلند که از اندیشه بلند امام راحل رحمه الله برخاسته بود، تلاش‌های بی وقفه‌ای انجام داد.

به پاس فعالیت‌های چشم گیر شهید مفتح در راه تحقق وحدت حوزه و دانشگاه لزوم ارتباط، همکاری و هم فکری این دو قشر اندیشمند، روز ۲۷ آذر که سالروز شهادت دکتر مفتح است روز وحدت حوزه و دانشگاه نام گذاری شده است.

طرح مسئله وحدت حوزه و دانشگاه از آثار انقلاب فرهنگی انقلاب اسلامی ایران با بهره گیری از رهنمود‌های امام خمینی رحمه الله علیه در سال ۵۹ آغاز شد و این آرمان بلند، دانشگاه و حوزه را برای تلاش مشترک به سوی هم کشاند و در فضای سیاسی آن زمان، باب مشارکت و وحدت حوزه و دانشگاه را بازکرد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.