دومین نشست تخصصی هزار و چهارصدمین سال شهادت امام علی (ع) با عنوان برکرانه خورشید در اراک برگزار شد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، دومین نشست تخصصی هزار و چهارصدمین سال شهادت امام علی علیه السلام با عنوان برکرانه خورشید در  فرهنگسرای آیینه اراک برگزار شد.

حاج علی بیگی معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی در حاشیه این نشست   در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، با اشاره به اینکه امسال مصادف بود است با هزار و چهارصدمین سال شهادت امام علی علیه السلام است گفت: آن حضرت نقش پررنگی در تمدن سازی اسلامی دارند.

حاج علی بیگی افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی امسال طی برنامه‌ریزی که در قالب برنامه‌های تخصصی بر کرانه خورشید داشت، تصمیم گرفت که در حد بضاعت خودش شخصیت بزرگ حضرت علی علیه السلام را به مردم به ویژه به شیفتگان ساحت مقدس ایشان معرفی کند.

وی اضافه کرد: همایش‌های بر کرانه خورشید در قالب نشست‌های تخصصی برگزار می‌شود و هر بار یک موضوع محور قرار می‌گیرد به همین خاطر دومین نشست این سلسله نشست به شخصیت بزرگ حضرت علی علیه السلام اختصاص یافت.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی بیان کرد: این نشست با حضور استاد دکتر مهدی محقق برگزار و تلاش شد سیره امام علی علیه السلام و نقش آن حضرت در ایجاد و ادامه پیدا کردن تمدن اسلامی مورد بررسی قرار گیرد و عزیزان ما در حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها از محضر استاد در این زمینه بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: اولویت امروز جامعه در راستای شناخت سیره عملی و نظری امام علی علیه السلام که خروجی این نشست‌هاست و انشالله قرار است موضوعاتی که مورد نظر دبیرخانه این همایش است در قالب یک کتاب مورد استفاده همه شیفتگان ساحت مقدس امامت و ولایت قرار گیرد.

نخستین نشست برکرانه خورشید ویژه هزار و چهارصدمین سال شهادت علی بن ابیطالب امام علی (ع)  هم دوم خرداد مصادف با ۱۷ رمضان باحضور آیت الله دکتر محمدعلی مهدوی راد از استادان حوزه و دانشگاه و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و استاد حمیدرضا برقعی شاعر پرشور اهل بیت (ع)  در فرهنگسرای آیینه اراک برگزار شد.

نشست تخصصی برکرانه خورشید در اراک / دومین نشست تخصصی هزار و چهارصدمین سال شهادت امام علی (ع)

انتهای پیام / ج

دومین نشست تخصصی برکرانه خورشید در اراک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.