مسئول دبیرخانه شهر جهانی گوهرسنگ‌ها گفت: قرار است پروژه‌ای با عنوان مرکز ملی گوهرسنگ‌ها در مشهد اجرا شود.

مرکز ملی گوهرسنگ‌ها در مشهد تاسیس خواهد شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  ملیحه سلطانی مسئول دبیرخانه شهر جهانی گوهرسنگ‌ها درخصوص تأسیس مرکز ملی گوهرسنگ‌ها، گفت: این مرکز، مجموعه‌ای است که در آن هرگونه خدمات درخصوص سنگ‌های قیمتی (گوهرسنگ‌ها) را به زائران، گردشگران و مردم مشهد عرضه می‌شود.

او تصریح کرد: این خدمات می‌تواند ارزش‌گذاری‌ها، تبادلات مالی بین‌المللی، حراج گوهرسنگ‌ها، خریدوفروش، موزه، آموزش و حتی کتابخانه باشد، به‌طوری‌که برای هریک از آن‌ها در این مجموعه مکانی تعبیه خواهد شد.

مسئول دبیرخانه شهر جهانی گوهرسنگ‌ها گفت: ما در زمینه‌ی تأسیس این پروژه پیشتاز بوده‌ایم و الگویی برای سایر شهر‌ها و روستا‌های جهانی ایران هستیم. این مرکز ملی پیشنهادی است که مشهد ارائه داده‌است و قرار است بودجه‌ای ملی نیز برای آن در نظر گرفته شود.
 
 سلطانی ادامه داد: همه‌ی شهر‌های جهانی کشور نیز از این ایده استقبال کرده‌اند؛ به طوری که بناست در هر شهر، مرکزی ملی متناسب با محصول تولیدی که باعث جهانی‌شدن شهر‌ها شده‌است، تأسیس شود. به‌طور مثال در تبریز که شهر جهانی فرش است؛ مرکز جهانی فرش و در لالجین که شهر جهانی سفال است؛ مرکز جهانی سفال تأسیس شود.

او تصریح کرد: اقداماتی برای تأسیس این مرکز از جمله انتخاب محل احداث، نقشه‌کشی و تخریب ساختمانی که در گذشته در آن محل قرار داشته است انجام شده است؛ ولی نیاز به بودجه، پیگیری و بحث‌های مربوط به محتوا همچنان وجود دارد؛ بودجه‌ی استانی این طرح را ما دریافت کرده‎‌ایم، ولی بودجه‌ی ملی هنوز اختصاص داده نشده است.

مسئول دبیرخانه شهر جهانی گوهرسنگ‌ها گفت: آموزشگاه‌های فنی‌وحرفه‌ای، مجموعه فنی‌وحرفه‌ای و مرکز آموزش میراث فرهنگی استان، کلاس‌هایی برای آموزش تراش سنگ‌های قیمتی برگزار می‌کنند؛ ضمن اینکه آموزش در زندان‌ها ومراکزی مانند آن نیز انجام می‌شود و مهم‌تر از این‌ها تدریس رشته‌های تراش سنگ، طراحی زیورآلات و ساخت زیورآلات در هنرستان‌های کارودانش مقطع متوسطه است.
 
انتهای پیام// ز.م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار