فرماندار شهرستان سرخه گفت: اجرای طرح های آبخیز داری از وقوع سیلاب در مواقع بارش های رگباری و همچنین فرسایش خاک پیشگیری می کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علی محمد مویدی زاده فرماندار شهرستان سرخه در بازدید از پروزه های منابع طبیعی از اعتبارت صندوق توسعه ملی گفت: اجرای طرح های آبخیز داری از وقوع سیلاب در مواقع بارش های رگباری و همچنین فرسایش خاک پیشگیری می کند.

او مشارکت مردمی را در توسعه عرصه های منابع طبیعی مهم برشمردو افزود: از آنجایی که منابع طبیعی متعلق به آحاد مردم بوده و باید برای نسل های اینده نیز حفظ شود ، از این رو مشارکت اقشار مختلف مردم و جوامع محلی از جمله دامدارا، بهره برداران و عشایر در حفظ ، احیائ و توسعه عرصه های منابع طبیعی بویژه مراتع بسیار تاثیر گذار است.

مویدی زاده  نقش رسانه را در فرهنگسازی و توجه افکار عمومی به امر حفط، احیاء و توسعه منابع طبیعی مهم دانست و یادآور شد: از آنجایی که رسانه ها تاثیر زیادی بر روی افکار عمومی دارند می تواندد علاوه بر نقش آگاهی بخش و اطلاع رسانی ، موجب افزایش زمینه های مشارکت عمومی در اجرا ی طرح های منابع زبیعی شوند.

فرماندار شهرستان سرخه در پایان این بازدید عنوان کرد:منابع طبیعی متعلق به همه است و باید از آن به بهترین شیوه ممکن پاسداری و آن را به نسل های بعدی تحویل دهیم.

حمید رضا همتی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سرخه در مراسم اجرای طرح نهالکاری همگانی، برای ایرانی سر سبز در جمع خبرنکاران گفت:  طرح‌های آبخیز داری در دو حوزه آبریز آبگرم و عبدالله آباد سرخه با اعتبار ۲ میلیرد و ۷۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی اجرای شد.

او افزود: به منظور حفط پوشش گیاهی و ممانعت از حرکت ریزگرد‌ها در کانون‌های فرسای بادی در منطقه صوفی آباد این شهرستان ۶۰ هکتار از اراض ملی زیر پوشش عملیات نهالکاری قرار گرفت.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سرخه بیان کرد: در طرح ملی نهالکاری مشارکتی با شعار نهالکاری همگانی ، برای ایرانی سرسبز نهال های یک ساله تاغ و آتریپلکس غرس گردید و هدف از کاشت این گونه ها حفظ پوشش گیاهی و ممانعت از حرکت ریزگرده در کانونهای فرسایش بادی منطقه صوفی آباد می باشد.

انتهای پیام / م

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.