رئیس‌جمهور ترکیه در نشست کوالالامپور اعلام کرد جهان بزرگتر از ۵ کشوری است که عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تی آر تی، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه امروز پنجشنبه در نشست کوالالامپور گفت جهان بزرگتر از ۵ کشوری است که عضو دائم شورای امنیت هستند.

وی در سخنرانی امروز خود گفت: دیگر عمر آن نظم جهانی که سرنوشت جهان اسلام را با ۱.۷ میلیارد انسان به دست ۵ کشور عضو دائم شورای امنیت می‌داد، به سر آمده است.

اردوغان: جهان بزرگتر از ۵ کشور است

وی در ادامه افزود: هر زمانی که بخواهند ما را ساکت کنند، ما می‌گویین فلسطین، آراکان (ایالت راخین در برمه که اقلیت مسلمان در آنجا ساکن هستند)، لیبی، سومالی، سوریه و هر زمانی که به ما فشار بیشتری بیاورند، با صدای بلند می‌گوییم: جهان بزرگتر از ۵ است.

اردوغان همچنین با اشاره به توطئه‌هایی که علیه کشورش (ترکیه) انجام می‌گیرد، گفت: آن‌ها تمامی راه ها، از تهمت ها، کودتاها، و تروریسم اقتصادی را برای ساکت کردن ترکیه امتحان کردند؛ اما ما تسلیم هیچ کدام از آن‌ها نشدیم.

شعار و کمپین «جهان بزرگتر از ۵ است» که از سوی رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه و شماری از فعالان این کشور راه اندازی شد، در اعتراض به حق وتوی ۵ قدرت جهان- آمریکا، روسیه، چین، فرانسه و انگلیس- و ساختار تصمیم گیری در سازمان ملل متحد شکل گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۰ ۲۸ آذر ۱۳۹۸
افرین اردوغان . نه باریکلا . همچین خوشم اومدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۶ ۲۸ آذر ۱۳۹۸
با وجود اینکه ترک است واعتمادی به ان نیست ولی حرفش درست و منطقی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۲ ۲۸ آذر ۱۳۹۸
عجب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۲ ۲۸ آذر ۱۳۹۸
مسلمانان جهان باید با منطق وعقلانیت وانسانیت همراه باایمان حقیقی همه (درکناراختلاف سلیقه وعقاید) متحد باشند ودرعمل جهانیان ببینند که این اتفاق آرا بنفع همه است. همین امرباعث میشه وقتی درحقوق آنان اجحافی میشه بتوانند بدون اینکه انگی به آنها بخورده باصدای بلند وباقدرت ازحقشون دفاع کنند.
-
محمد
۱۲:۰۱ ۲۸ آذر ۱۳۹۸
یاشاسین اردوغان ابی
آخرین اخبار