دستگیری کلاهبردار فضای سایبری با ۲۵۰ میلیون کلاهبرداری/۲ کشته و ۴ مجروح در تصادفات رانندگی

مهم‌ترین حوادث امروز ۲۸ آذرماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز پنجشنبه ۲۸ آذرماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

یک کشته و ۲ مجروح در برخورد ۲ دستگاه پراید

رئیس پلیس راه شمالی استان گفت: برخورد ۲ دستگاه پراید در محور شیراز به سمت دارنگون، یک کشته و ۲ مجروح بر جای گذاشت.

سرهنگ عبدالهاشم دهقانی بیان کرد: شب گذشته برابر اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره تصادف در محور شیراز به سمت دارنگون، بلافاصله ماموران به همراه دیگر نیرو‌های امدادی به محل مورد نظر اعزام شدند.

او افزود: در بررسی‌های انجام شده در محل حادثه مشخص شد ۲ دستگاه پراید با ۳ سرنشین در محور مذکور در حرکت بوده که به شدت با یکدیگر برخورد کرده‌اند.

سرهنگ دهقانی با بیان اینکه در این حادثه هر ۲ نفر راننده مجروح و سرنشین به دلیل شدت جراحات وارده فوت کرده است، گفت: کارشناسان علت این تصادف را موکول به تحقیقات بعدی اعلام کردند.

دستگیری کلاهبردار فضای سایبری با ۲۵۰ میلیون کلاهبرداری

رئیس پلیس فتا استان از دستگیری فردی خبر داد که در فضای مجازی اقدام به کلاهبرداری ۲۵۰ میلیون ریالی کرده بود.

سرهنگ حشمت سلیمانی گفت: در پی شکایت مردی ۳۵ ساله مبنی بر اینکه در یکی از سایت‌های آگهی محور مورد کلاهبرداری ۲۵۰ میلیون ریالی قرار گرفته است که موضوع شناسایی و دستگیری فرد کلاهبردار در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

او افزود: با توجه به دسترسی آسان به انواع آگهی‌های عرضه کالا و خدمات در فضای مجازی، شاکی درصدد خرید یک باغ شهری از طریق یکی از این سایت‌ها برآمده و پس از مشاهده آگهی با فروشنده تماس و وی به او بیان می‌کند در حال معامله باغ با شخص دیگری است و اگر شما خواهان خرید هستید باید مبلغ ۲۵۰ میلیون ریال را به عنوان بیعانه واریز کنید و خریدار نیز این مبلغ را واریز که پس از آن، فروشنده دیگر پاسخگو تلفن همراه خود نبوده است.

این مقام انتظامی تصریح کرد: کارشناسان پلیس فتا با انجام تحقیقات لازم در فضای سایبر، متهم که فردی حدوداً ۴۳ ساله بود را شناسایی و دستگیر کردند.

رئیس پلیس فتا استان با اشاره به اینکه متهم در بازجویی فنی و تخصصی به کلاهبرداری ۲۵۰ میلیون ریالی اقرار کرد، عنوان داشت: وی برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

سرهنگ سلیمانی تصریح کرد: شهروندان دقت کنند که فریب آگهی‌های اغوا کننده و دروغین را نخورند و پس از انتخاب کالا یا خدمات در سایت‌های واسطه‌گر اینترنتی، قبل از هرگونه واریز وجهی برای خرید ابتدا از کم و کیف خدمات یا کالا و نیز هویت فروشنده مطلع و از واریز هرگونه وجهی حتی مبالغ کم به عنوان بیعانه خودداری کنند.

این مقام انتظامی یادآور شد: پلیس فتا به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان است و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک، آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس WWW.Cyberpolice.ir قسمت ثبت گزارش‌های مردمی با ما درمیان بگذارند.

کشف کالای قاچاق ۸ میلیاردی در فارس

سرپرست پلیس آگاهی استان از توقیف ۳ دستگاه کامیون و کشف مقادیر زیادی کالای قاچاق با ارزش ۸ میلیارد ریال در یک عملیات ضربتی خبر داد.

سرهنگ کاووس حبیبی اظهار کرد: در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز و حمایت از تولیدات داخلی، کارآگاهان پلیس آگاهی با انجام گشت‌های محسوس و نامحسوس در محور‌های مواصلاتی، در یک عملیات ضربتی ۳ دستگاه کامیون حامل بار را متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از این خودروها، ۱۰ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم گردو و بادام خارجی قاچاق و فاقد مدارک گمرکی کشف کردند.

سرپرست پلیس آگاهی استان با بیان اینکه ارزش این محموله‌های قاچاق برابر نظر کارشناسان، ۸ میلیارد ریال برآرود شده است، افزود: رانندگان پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

عدم توجه به جلو راننده حادثه آفرید

رئیس پلیس راه شمالی استان گفت: واژگونی یک وانت پیکان در محور روستایی "خانه کت" شهرستان استهبان، یک کشته و ۳ مجروح بر جای گذاشت.

سرهنگ عبدالهاشم دهقانی بیان کرد: روز گذشته خبری مبنی بر وقوع یک فقره حادثه رانندگی در محور روستایی "خانه کت" شهرستان استهبان به مأموران اعلام شد.

او ادامه داد: بلافاصله مأموران به محل مورد نظر اعزام و مشاهده کردند یک وانت پیکان با ۴ سرنشین در محور مذکور در حرکت بوده که واژگون و بر اثر آن یک نفر از سرنشینان فوت و ۳ نفر دیگر مجروح و به بیمارستان منتقل شدند.

رئیس پلیس راه شمالی استان بیان کرد: کارشناسان نداشتن توجه به جلو از جانب راننده را علت وقوع این حادثه رانندگی اعلام کردند.

کشف ۳۹ کیلو تریاک در داراب

فرمانده انتظامی داراب از کشف ۳۹ کیلو و ۷۶۰ گرم تریاک در بازرسی از یک منزل مسکونی خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد بیان کرد: مأموران انتظامی بخش "جنت" این شهرستان با اقدامات اطلاعاتی، از دپو مقداری تریاک در یک منزل مسکونی در روستای "رکن آباد" این شهرستان مطلع و موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران پس از هماهنگی قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن منزل، موفق شدند میزان ۳۹ کیلو و ۷۶۰ گرم تریاک کشف کنند.

سرهنگ نوشاد با اشاره به اینکه تلاش برای دستگیری مالک مواد مخدر مکشوفه ادامه دارد، تصریح کرد: اقدامات قاچاقچیان کالا در این شهرستان به هیچ وجه از چشمان تیز بین پلیس دور نخواهد ماند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار