دستگیری کلاهبرداران ۵ میلیاردی در نی‌ریز/کشف آرد قاچاق میلیاردی در ممسنی/بادام‌های قاچاق با هوشیاری پلیس وارد بازار نشدند

مهم‌ترین حوادث امروز ۲۵ آذرماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز دوشنبه ۲۵ آذرماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

دستگیری کلاهبرداران ۵ میلیاردی در نی‌ریز

فرمانده انتظامی نی‌ریز از دستگیری ۲ نفر که با ترفند‌های خاص اقدام به کلاهبرداری ۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریالی کرده بودند، خبر داد.

سرهنگ سیدخالد یوسفی فرمانده انتظامی نی‌ریز بیان کرد: در پی ارجاع چند فقره پرونده با مضمون کلاهبرداری به پلیس آگاهی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت.

او تصریح کرد: در همه پرونده‌ها شاکیان مدعی بودند که فردی با ادعای اینکه در میدان تره بار تهران دارای غرقه میوه است، اعتماد باغداران را جلب و حدود ۱۲۰ تن محصول انار را از آنان به صورت اقساطی خریداری و سپس متواری شده است.

سرهنگ یوسفی اضافه کرد: با کسب این اطلاعات، کارآگاهان اقدامات خود را برای شناسایی و دستگیری این فرد آغاز و پس از چند روز کار اطلاعاتی و تخصصی در نهایت متهم به همراه همدستش که سال قبل با همین ترفند اقدام به کلاهیرداری کرده بودند را در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه متهمان پس از انتقال به پلیس آگاهی در بازجویی فنی و تخصصی به ۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال کلاهبرداری اقرار کردند، افزود: این کلاهبرداران تحویل مراجع قضائی و از آن طریق روانه زندان شدند.

کشف آرد قاچاق میلیاردی در ممسنی

فرمانده انتظامی ممسنی از توقیف یک کامیون و کشف ۵ هزار و ۶۰۰ کیلوگرم آرد قاچاق به ارزش یک میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ محمد هاشم قسام فرمانده انتظامی ممسنی اظهار کرد: ماموران انتظامی این شهرستان هنگام گشت زنی و کنترل محور‌های مواصلاتی منتهی به ممسنی، به یک کامیون حامل بار مشکوک و آن را متوقف کردند.

او افزود: ماموران در بازرسی از این خودرو موفق شدند تعداد ۱۴۰ کیسه ۴۰ کیلویی آرد قاچاق به وزن ۵ هزار و ۶۰۰ کیلوگرم کشف کردند.

سرهنگ قسام با بیان اینکه در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد، تصریح کرد: برابر نظر کارشناسان ارزش اموال مکشوفه، یک میلیارد ریال برآورد شده است.

بادام‌های قاچاق با هوشیاری پلیس وارد بازار نشدند

فرمانده انتظامی فارس گفت: ماموران پلیس آگاهی فیروزآباد در بازرسی از یک کامیون، میزان ۴ هزار و ۲۶۸ کیلوگرم بادام قاچاق کشف کردند.

سردار رهام‌بخش حبیبی فرمانده انتظامی فارس بیان کرد: ماموران پلیس آگاهی شهرستان فیروزآباد با اقدامات فنی و تخصصی، هنگام کنترل خودرو‌های عبوری به یک کامیون حامل بار مظنون و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او تصریح کرد: ماموران موفق شدند در بازرسی از آن خودرو، میزان ۴ هزار و ۲۶۸ کیلوگرم بادام خارجی قاچاق و فاقد مدارک گمرکی را کشف کنند.

سردار حبیبی با اشاره به اینکه در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد، عنوان داشت: برابر نظر کارشناسان ارزش اموال مکشوفه، ۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

کشف کالای قاچاق میلیاردی در انبار

سرپرست پلیس آگاهی فارس از کشف انواع کالای قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۴۴۰ میلیون ریال در بازرسی از ۲ انبار در شهرستان شیراز خبر داد.

سرهنگ کاووس حبیبی سرپرست پلیس آگاهی فارس بیان کرد: ماموران پلیس آگاهی استان فارس با اقدامات فنی و تخصصی، از دریافت خبری مبنی بر دپو کالای قاچاق در ۲ انبار در یکی از محله‌های شیراز مطلع و بلافاصله به محل مورد نظر اعزام شدند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه ماموران در بازرسی از این انبارها، ۲ هزار عدد توپی قفل و ۷۵۲ عدد لوازم آرایشی قاچاق کشف کردند، گفت: برابر نظر کارشناسان ارزش اموال مکشوفه یک میلیارد و ۴۴۰ میلیون ریال برآورد شده است.

سرهنگ حبیبی تصریح کرد: در این خصوص پرونده تشکیل و به همراه ۲ نفر مالک اموال مکشوفه قاچاق به مراجع قضائی ارسال شد.

توقیف پراید و کشف ۱۲۰ کیلو تریاک در ورودی شیراز

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فارس از توقیف یک سواری پراید و کشف ۱۲۰ کیلو تریاک در وردوی شیراز خبر داد.

سرهنگ عبدالله خسروانی رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فارس بیان کرد: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان در اجرای طرح مقابله با قاچاقچیان، هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در جاده بندرعباس به سمت شیراز به یک سواری پراید مظنون و پس از طی مسافتی تعقیب و گریز آن را متوقف کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو، مقدار ۱۲۰ کیلو تریاک کشف و ۲ نفر دستگیر شدند، تصریح کرد: در این خصوص یک سواری ۴۰۵ با ۲ نفر سرنشین که اسکورت محموله بود نیز دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند.

یک کشته در برخورد کاپرا با عابر پیاده

رئیس پلیس راهور فارس گفت: عابر پیاده در برخورد با یک سواری کاپرا در پل دفاع مقدس شهرستان شیراز، جان باخت.

سرهنگ مصطفی عباسی رئیس پلیس راهور فارس بیان کرد: مأموران پلیس راهور از وقوع یک فقره تصادف رانندگی در پل دفاع مقدس شهرستان شیراز مطلع و بلافاصله در محل حاضر شدند.

او ادامه داد: مأموران مشاهده کردند یک سواری کاپرا با یک نفر عابر پیاده برخورد که منجر به فوت عابر شده است.

رئیس پلیس راهور استان فارس با بیان اینکه کارشناس علت این تصادف را نداشتن توجه به جلو از جانب راننده اعلام کرد، به رانندگان توصیه کرد از عجله و شتاب بی مورد در هنگام رانندگی خودداری و برای حفظ سلامتی خود و همسفران به قوانین رانندگی احترام بگذارند تا شاهد چنین حوادث دلخراشی نباشیم.

کشف ۴۰۰ هزار نخ سیگار قاچاق در کوار

فرمانده انتظامی کوار از کشف ۴۰۰ هزار نخ سیگار خارجی قاچاق از یک دستگاه پژو ۴۰۵ در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علی بابایی فرمانده انتظامی کوار اظهار کرد: ماموران انتظامی این شهرستان هنگام گشت زنی و کنترل خودرو‌های عبوری، به یک سواری پژو ۴۰۵ مشکوک و آن را متوقف کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو ۴۰۰ هزار نخ سیگار خارجی قاچاق کشف شد، ادامه داد: در این خصوص یک نفر متهم دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد.

سرهنگ بابایی با بیان اینکه ارزش این محموله قاچاق برابر نظر کارشناسان، ۷۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، افزود: شهروندان هرگونه اخبار مربوط به حمل و نقل و نگهداری کالای قاچاق را به پلیس اعلام کنند.

کشف بیش از ۲۰ کیلوگرم مواد مخدر از ۱۵۱ خرده فروش

فرمانده انتظامی شیراز از دستگیری ۱۵۱ خرده فروش و کشف ۲۶ کیلو انواع مواد مخدر طی ۱۰ روز گذشته در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرج شجاعی فرمانده انتظامی شیراز، به طرح‌های مختلف ارتقا امنیت اجتماعی، پاکسازی نقاط آلوده و مبارزه جدی با خرده فروشان مواد مخدر در شهرستان شیراز اشاره کرد و گفت: در اجرای این طرح‌ها، ۱۵۱ نفر خرده فروش دسنگیر و ۲۶ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شده است.

او با بیان اینکه در این راستا تعداد ۳۶۲ نفر معتاد پر خطر نیز در نقاط آلوده جمع آوری و به مراجع مربوطه تحویل داده شد، گفت: ۶۸ دستگاه موتورسیکلت و خودرو متعلق به مواد فروشان نیز توقیف و روانه پارکینگ شد.

سرهنگ شجاعی تصریح کرد: پلیس هرگز در برابر سوداگران و سودجویان از خود نرمش نشان نخواهند داد و با تمام قدرت و مقتدرانه در برابر این هنجارشکنان ایستادگی خواهند کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار