رئیس‌جمهور مستعفی بولیوی خواهان گردهمایی هوادارانش در مرز آرژانتین برای تعیین نامزد انتخابات آتی این کشور شد.

مورالس خواستار گردهمایی حزبی هوادارنش در مرز آرژانتین شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، اوو مورالس، رئیس‌جمهور مستعفی بولیوی روز شنبه از هواداران خود خواست ۲۹ دسامبر در گردهمایی حزبی در مرز مشترک با آرژانتین شرکت و نامزدی را برای انتخابات سال آتی انتخاب کنند.

مورالس در گفتگو با رادیو آرژانتین اعلام کرد او خواستار نشست حزب سوسیالیسم، که ۱۴ سال از او به عنوان رئیس جمهور حمایت کرده، شده است. رئیس جمهور سابق بولیوی گفت: ما نامزد خود را با نگاه به انتخابات آتی در کشور انتخاب می‌کنیم. مورالس به محل برگزاری این نشست اشاره‌ای نکرد با این حال رادیو آرژانتین محل احتمالی را شهر‌های «اوران» یا «سالوادور مازا» در استان «سالتا» در هزار و ۳۰۰ کیلومتری شمال غرب پایتخت آرژانتین، اعلام کرد.

بنا به گفته مورالس، دولت آرژانتین با تامین امنیت برگزاری این نشست موافقت کرده است. مورالس از ۱۲ دسامبر با دریافت پناهندگی از آرژانتین در این کشور به سر می‌برد.

با این حال «آلوارو کومبرا» وزیر دادگستری بولیوی، روز جمعه اعلام کرد چنانچه رئیس جمهور سابق این کشور، از مرز بولیوی عبور کند بلافاصله بازداشت خواهد شد.

انتخابات ریاست جمهوری بولیوی ۲۰ اکتبر (آبان) برگزار شد و بنا بر اعلام دادگاه عالی انتخابات بولیوی مورالس در دور نخست انتخابات به پیروزی رسید. کارلوس مسا، رقیب اصلی مورالس، اعلام کرد پیروزی مورالس را در دور نخست انتخابات به رسمیت نمی‌شناسد و پس از اعلام نتایج انتخابات، اعتصاب‌ها و اعتراضات گسترده سراسر بولیوی را فرا گرفت. مورالس دهم نوامبر استعفای خود را اعلام کرد و اوضاع حاکم بر کشور را نوعی کودتا دانست.

در پی آن مقامات مکزیک به مورالس پناهندگی سیاسی اعطا کردند و وی ۱۲ نوامبر وارد مکزیک شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار