رمز دوم ایستای کارت‌های بانکی با توجه به حجم بالای تراکنش و افزایش کلاهبرداری در فضای مجازی، غیرفعال و رمز دوم پویا جایگزین می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، کارگاه آموزش سایبری در جمع خانواده کارکنان سپاه شهرستان انزلی با هدف آشنایی کاربران با جرائم مالی در حوزه فضای مجازی و استفاده از رمز دوم یک‌بار مصرف برگزار شد.

کارشناس پلیس فتا در این کارگاه آموزشی گفت: در سال‌های اخیر رشد روزافزون مفاهیمی مانند خرید آنلاین، فروشگاه آنلاین، کسب‌وکار آنلاین، خرید اینترنتی و سایت‌های فروش لوازم دسته دوم همانند گذشته واژه‌ای نامأنوسی نیست و سهل‌انگاری و بی‌توجهی به اطلاعات مالی می‌تواند مجرمان را در رسیدن به اهداف شومشان کمک کند.

او افزود: برخی کلاهبرداران با فنون مهندسی اجتماعی نظیر سایت‌های جعلی با عناوین شارژ ارزان قیمت و سایر پیشنهاد‌های وسوسه کننده، درصدد سوءاستفاده از اعتماد افراد و متقاعد کردن آن‌ها به فاش کردن اطلاعات مالی هستند که باید مراقب و هوشیار بود.

این کارشناس انتظامی با اشاره به اینکه ثابت بودن رمز دوم اینترنتی و امکان سرقت آن در افزایش کلاهبرداری‌ها و جرائم این حوزه مؤثر است، بیان داشت: با توجه به عملیاتی شدن استفاده از رمز پویا، میزان جرائم مالی کاهش چشمگیری خواهد یافت.

او افزایش سواد اینترنتی را مهم‌ترین راه جلوگیری از آسیب‌های فضای مجازی دانست و تصریح کرد: با توجه به غیرفعال شدن رمز دوم ایستا، کاربران در اسرع وقت برای فعال کردن رمز دوم پویا باید به شعب بانک مربوطه مراجعه کنند.

کارشناس پلیس فتا در پایان از شهروندان خواست: هشدار‌های پلیس را جدی گرفته و در حفظ اطلاعات بانکی نهایت دقت را انجام دهند تا از هرگونه سوءاستفاده احتمالی پیشگیری شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.