عضو کادر فنی تیم ملی فوتبال امید گفت: برانکو برای حضور در تیم ملی شرایطی دارد تا بتواند به موفقیت برسد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، هومن افاضلی، عضو کادر فنی تیم ملی امید در زمان سرمربیگری علیرضا منصوریان در این تیم، درباره ماجرای قلیان کشیدن بازیکنان در اردوی کیش، اظهار داشت: در آن مقطع تازه به تیم اضافه شده  بودم و فقط مدیر فنی تیم بودم. تیم ملی جای آموزش دادن نیست. بازیکن در اجتماع آموزش می‌بیند و اگر هم جایی برای آموزش او باشد آن هم  مدرسه، خانه و باشگاه است. تیم ملی فقط جای بهره برداری است.   البته من در آن زمان از ماجرای قلیان کشیدن بازیکنان اطلاع نداشتم.

افاضلی: برانکو برای حضور در تیم ملی شرایط خاص خودش را دارد/ هنوز هدف مان از آوردن بازیکن خارجی را نمی‌دانیم

مشکل قلیان در تیم ملی آلمان نیز وجود داشته است

افاضلی ادامه داد: آیا می‌دانستید که یکی از مشکلات تیم ملی آلمان در جام جهانی روسیه، قلیان داشتن بازیکنان در اردو بوده است و آن را در چمدان‌های شان قرار داده بودند. از آلمان منضبط‌تر نداریم! اسم او را هم می‌دانم، آن بازیکن مدافع  چلسی بود. اوزیل هم این کار را کرده بود. تا چنین اتفاقاتی رخ ندهد، نمی‌توانید آن را پیش بینی کنید.


 بیشتر بخوانید: کلهر: برای پیشرفت در فوتبال باید مربیان خود را برای آموزش به خارج از کشور اعزام کنیم


برانکو برای حضور در تیم ملی شرایط خاص خودش را دارد

کارشناس فوتبال کشورمان که ارتباط نزدیکی با برانکو ایوانکویچ دارد، درباره احتمال و یا تایید خبر بازگشت او به تیم ملی تصریح کرد: آخرین ارتباطی که با برانکو داشتم به ۲ هفته پیش بازمی گردد. گویا در آن ملاقاتی که با سفیر ایران داشته است، از او درباره بازگشت به تیم ملی سوال می‌شود. برانکو شرایطی برای خود دارد تا بتواند به موفقیت برسد.

در زنجیره جذب بازیکن خارجی مشکلی وجود دارد

او درمورد استفاده از بازیکنان بی کیفیت فوتبال در تیم‌های لیگ برتری، گفت: آوردن بازیکن خارجی قواعدی دارد و باید مسیری را طی کند. این موضوع در کشور ما ایراد دارد. یک مدیر برنامه داخلی و یک خارجی، خود بازیکن، سرمربی تیم و مدیریت باشگاه در این زنجیره نقش دارند. تعداد زیادی بازیکن به لیگ آمده و مشکل بزرگی در این ماجرا وجود دارد پس این‌ها نشان می‌دهد که این زنجیره یک جای کارش ایراد دارد.

افاضلی: برانکو برای حضور در تیم ملی شرایط خاص خودش را دارد/ هنوز هدف مان از آوردن بازیکن خارجی را نمی‌دانیم

گردش مالی در جذب بازیکن خارجی، خارج از عرف است

افاضلی ادامه داد: فساد سیستماتیکی در جذب بازیکن خارجی وجود دارد. از ۴ رکنی که نام بردم، معمولا دو مورد دخیل هستند و گردش مالی به وجود می‌آید که خارج از عرف است. بازیکن خارجی جذب می‌کنیم تا برای ما  چیزی که نداریم را بیاورد. در کشور‌هایی مثل چین، ژاپن، هند و کشور‌های حاشیه خلیج فارس، بازیکنان مطرح، اما پا به  سن گذاشته را به لیگ شان می‌آورند تا هم از رفتار و هم بحث اقتصادی استفاده کنند. 


 بیشتر بخوانید: ذوالفقارنسب: عملکرد ویلموتس نتیجه‌ای برای تیم ملی فوتبال ایران به همراه نداشت


هنوز هدف مان از آوردن بازیکن خارجی را نمی‌دانیم

کارشناس فوتبال ایران بیان کرد: ما حتی نمی‌دانیم که هدف مان چیست؟ ما هم باید یا سراغ موضوع درآمد زایی از آوردن بازیکن خارجی باشیم، یا از طریق تقویت تیم‌های باشکاهی به دنبال تقویت تیم ملی باشیم. پس در انتخاب بازیکن خارجی به دنبال افزایش کیفیت باشیم تا بازیکنان خارجی، کیفیت بازیکنان خودمان را افزایش بدهند. در این ۲ دیدگاه هنوز تکلیف ما مشخص نیست.  

افاضلی: برانکو برای حضور در تیم ملی شرایط خاص خودش را دارد/ هنوز هدف مان از آوردن بازیکن خارجی را نمی‌دانیم

توانایی پرداخت هزینه بازیکن خارجی با کیفیت را نداریم

او گفت: در بازی‌های بین المللی، بازیکنان بزرگ خارجی هستند که تکلیف نتیجه را تعیین می‌کنند، اما ما چنین بازیکنانی را نداریم. چرا سال‌ها در آسیا قهرمان نشدیم؟ افرادی که به ایران می‌آیند، در اروپا طی یک ماه فقط بین ۲ تا ۸ هزار یورو در آمد دارند که علاوه بر آن ۴۰ تا ۵۰ درصد مالیات می‌دهند. پس چنین بازیکنی نمی‌تواند کیفیت خوبی در لیگ ما داشته باشد. بازیکنی که قراردادش در سال بین ۸۰ تا ۱۰۰ هزار دلار است هم  با مبلغی حدود ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار دلار به ایران می‌آید. اما بازیکنی که توانایی بالایی دارد، حدود یک میلیون دلار هزینه دارد. ما نیز توان پرداخت چنین پول‌هایی را نداریم. 


بیشتر بخوانید: طباطبایی: رنگ جام جهانی را نمی بینیم/ با انتخاب کارشناسی نشده ویلموتس، هزینه سنگینی دادیم/ علی دایی بهترین گزینه برای سرمربیگری تیم ملی است


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار