فردی که به لحاظ ترکیب بدنی سالم است می‌تواند بعد از تقویت عضلات به زیبایی اندام بپردازد در غیر این صورت تبعاتی برای سلامتی فرد به وجود می آورد.

بین تناسب بدن با زیبایی اندام چه تفاوتی است؟گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، زهرا سادات میرزا زاده استادیار گروه آموزشی رفتار حرکتی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: آن چیزی که در ورزش پرورش اندام دنبال می‌شود، تناسب و ترکیب بدنی  علمی و روشمند است و همه افراد می‌توانند برای تقویت و تناسب اندام به ورزش با دستگاه‌های بدن سازی بپردازند.

او تصریح کرد: تناسب اندام یک بخش ظاهری از این فعالیت ورزشی است و افراد بهتر است در ابتدا فیزیک بدن و نیاز‌های بدنی خود را شناسایی کنند و پس از رفع این نیاز‌ها به مقوله زیبایی و پرورش اندام بپردازند.

استادیار گروه آموزشی رفتار حرکتی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: در بیشتر باشگاه‌ها و مراکز درمانی ورزشی دستگاه‌های تست بادی کامپوزیشن یا ترکیب بدن وجود دارد که ترکیب عضلات و حجم پروتئین را بررسی کرده و سپس نیازمندی‌های بدن افراد و مواد مورد نیاز شخص را اعلام می‌کنند و متناسب با آن برنامه‌های تمرینی ورزشی اعلام می‌شود.
 
میرزاده افزود: بسیاری از افرادی که به ورزش پرورش اندام می‌پردازند، با الگو برداری اشتباه از جسم و ظاهر دیگر ورزشکاران، احساس می‌کنند که این ترکیب بدنی، همان زیبایی اندام است در صورتی که آن‌ها کاملاً حرفه‌ای به ورزش بدن سازی پرداخته‌اند.
 
استادیار گروه آموزشی رفتار حرکتی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: بعضی از ورزشکاران زیبایی اندام تصاویر خود را در فضای مجازی منتشر می‌کنند و علّت آن را استفاده از مکمل‌ها بیان می‌کنند، به عبارتی در حال درآمدزایی از این مسیر هستند.

میرزاده افزود: عموم مردم احساس می‌کنند با الگو قراردادن این افراد می‌توانند در کمترین زمان به تناسب اندام برسند، بعضی افراد به خاطر استعداد خدادادی دارای بدن خوش فرم و زیبایی هستند که در کمترین زمان و با تمرین به این تناسب می‌رسند و افراد دیگرباید تمرین زیادی برای به دست آوردن این تناسب انجام دهند.

او تصریح کرد: باید بین ورزش همگانی و سلامت افرادی که به صوت حرفه‌ای به ورزش می‌پردازند تفاوت قائل شد.
 
انتهای پیام//ف.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.