اولین جلسه ستاد تسهیلات سفر‌های نوروزی انار با حضور مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار گردید.

اولین جلسه ستاد تسهیلات سفر‌های نوروزی انار برگزار شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  اولین جلسه ستاد تسهیلات سفر‌های نوروزی شهرستان انار به ریاست علی زهرودی فرماندار و با حضور فعالی مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار گردید.

فرماندار در این جلسه با اشاره به نزدیکی به پایان سال و ورود انبوه جمعیت مسافر به شهرستان و استان، خواستار همکاری میراث فرهنگی استان جهت ایجاد و تکمیل زیر ساخت‌های لازم جهت جذب و اسکان مسافر شد.

او با اشاره به اخذ مجوز و احداث بالغ بر ۵ مجتمع خدمات رفاهی در محدوده شهرستان افزود: شهرستان انار بعنوان دروازه ورودی استان میتواند تاثیر بسزایی در رفاه مسافرین برای استان داشته باشد.

زهرودی همچنین با اشاره به بازدید‌های صورت گرفته از آثار تاریخی و گردشگری شهرستان و لزوم حمایت جهت تکمیل و مرمت این آثار افزود: بازسازی ارگ ساسانی از مهمترین مطالبات مردم شهر انار است.

فعالی مدیر کل میراث فرهنگی در این جلسه گفت: روستای بیاض دارای پتانسیل خوبی برای گردشگری شهرستان بوده که میتوان آنرا بعنوان یک محور گردشگری تقویت و بازسازی نمود.

او ادامه داد: در صورتیکه مالکیت آثار از میراث باشد جهت واگذاری به بخش خصوصی همکاری لازم را بعمل خواهیم آورد و ضمن صدور موافقت اصولی، تعیین کاربری و ارائه تسهیلات نهایت همکاری را خواهیم نمود.

فعالی افزود: در صورتیکه مالکیت آثار تاریخی متعلق به بخش خصوصی باشد و در نگهداری آن توسط مالک سهل انگاری صورت گیرد، ۶ ماه تا ۲ سال حکم حبس به ایشان صادر خواهد گردید.

مساعدت در راه اندازی کمپ‌های مسافری و پیگیری رفع مشکل نیروی اداری میراث فرهنگی از دیگر صحبت‌های فعالی در این جلسه بود.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.