«عبدالله عبدالله» بار دیگر تاکید کرد که بر اساس آرای حقیقی مردم، او برنده انتخابات است.

عبدالله: بر اساس آرای حقیقی مردم، من برنده انتخابات هستمبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «عبدالله عبدالله»، نامزد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان که پس از اشرف غنی جایگاه دوم آرا را به دست آورده است بار دیگر تاکید کرد که بر اساس آرای حقیقی مردم، او برنده انتخابات است.

وی اظهار داشت: «ما با همه قدرت از رای مردم دفاع می‌کنیم و هیچ شکی نیست که بر اساس رای پاک مردم، ما برنده انتخابات هستیم.»

عبدالله درباره ۳۰۰ هزار رای جنجالی بیان داشت: «ما در مورد ۳۰۰ هزار رای تقلبی توقع داشتیم و داریم که باطل اعلام شود؛ این آرا با ثبت بایومتریک نشده اند و یا خارج از زمان رای گیری به صندوق‌ها انداخته شده. همچنین توقع داریم که بازشماری آرایی که ناظران ما و دیگر نامزدان نبودند هم آغاز شود.»

وی هشدار داد که اگر به این خواسته‌ها رسیدگی نشود، از گزینه‌های دیگری استفاده خواهد کرد.

عبدالله تاکید کرد: «بار دیگر تقلب کاران مجال تسلط و حکومت بر مردم را نخواهند داشت؛ تنها رای پاک نتیجه انتخابات را تعیین می‌کند و در صورتی که داعیه بر حق عدالت خواهانه ما که برای شفاف سازی انتخابات است تحقق پیدا نکند، ما هر گزینه مشروع و قانونی دیگر را برای خود مجاز می‌دانیم.»

گفتنی است که کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان روز گذشته (یکشنبه ۱ جدی/ دی ماه) نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری این کشور را پس از حدود سه ماه اعلام کرد.

بر این اساس، «اشرف غنى»، رئیس جمهور فعلی افغانستان با کسب ۹۲۳۸۶۳ رای معادل ۵۰.۶۴ درصد آرا برنده انتخابات این کشور است. البته این نتایج اولیه است و نتایج نهایی پس از بررسی شکایت‌های انتخاباتی اعلام می‌شود.

عبدالله عبدالله، رحمت الله نبیل و برخی دیگر از نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری افغانستان اعلام کردند که این نتایج را نخواهند پذیرفت.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار