نمایندگی سازمان ملل در افغانستان (یوناما) با انتشار بیانیه ای از اعالم نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری افغانستان استقبال کرد.

استقبال سازمان ملل از اعلام نتایج انتخابات افغانستانبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، نمایندگی سازمان ملل در افغانستان (یوناما) با انتشار بیانیه ای از اعلام نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری افغانستان استقبال کرد.

سازمان ملل در این بیانیه از جوانب ذیدخل در انتخابات افغانستان خواسته است که تعهد خود را برای حفاظت و تکمیل پروسه انتخابات نشان دهند.

در بیانیه سازمان ملل آمده است: شهروندان افغانستان تهدیدات امنیتی را نادیده گرفتند تا آرای خود را برای آینده‌ای بهتر استعمال کنند و اکنون همه جوانب ذیدخل باید تعهد خود را برای حفاظت و تکمیل انتخابات نشان دهند.

دیوناما افزوده است: همه نامزدها فرصت دارند تا نگرانی های خود را از طریق میکانیزم مناسب و در زمان تعین شده مطابق با چارچوب، مقررات و طرزالعمل‌های قانونی مربوطه مطرح نمایند.

سازمان ملل از کمیسیون شکایات انتخابات خواسته است تا شکایات را به طور شفاف بررسی کرده و دقیق قضاوت نماید تا روند انتخابات به شکل معتبر تکمیل گردد.

گفتنی است که کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان ساعاتی پیش نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری این کشور را پس از حدود سه ماه اعلام کرد.

بر این اساس، «اشرف غنى»، رئیس جمهور فعلی افغانستان با کسب ۹۲۳۸۶۳ رای معادل ۵۰.۶۴ درصد آرا برنده انتخابات این کشور است.

لحظاتی بعد از اعلام نتایج، تیم انتخاباتی عبدالله عبدالله اعلام کرد که این نتیجه را نمی پذیرد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار