از ابتدای امسال صادرات کالا از منطقه ویژه اقتصادی دوغارون به کشور افغانستان نسبت به پارسال ۴۹ درصد به لحاظ ارزش دلاری افزایش داشته است.

افزایش ۴۹ درصدی صادرات کالا از مرز دوغارونبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سید حسین آقایی مدیر اجرایی منطقه ویژه اقتصادی دوغارون با بیان اینکه در همین بازه زمانی تناژ کالا‌های صادراتی به مقصد این کشور ۲۸ درصد افزایش داشته گفت:۵۰ درصد کالا‌های صادراتی از منطقه ویژه اقتصادی دوغارون به مقصد شهر هرات دومین بازار اقتصادی کشور افغانستان و ۵۰ درصد دیگر به مقصد سایر بازار‌های هدف می‌باشد.

او تصریح کرد: در حال حاضر روزانه ۵۰۰ دستگاه کامیون ترانزیتی ایرانی و خارجی حامل انواع بار در این کانون اقتصادی تردد دارند.

آقایی افزود: منطقه ویژه اقتصادی دوغارون یکی از مهمترین دروازه‌های طلایی صادرات کالا به سمت افغانستان و سایر کشور‌های آسیای میانه می‌باشد که با فعالیت ۲۳۳ شرکت حمل و نقل، بازرگانی و خدماتی زمینه اشتغال افزون بر هزار نفر در این منطقه فراهم شده است.

مدیر اجرایی منطقه ویژه اقتصادی دوغارون گفت: انواع مصالح ساختمانی، مواد غذایی، انواع فرآورده‌های نفتی و گاز ال پی جی از مهمترین اقلام صادراتی و انواع دانه‌های روغنی، سنگ‌های ساختمانی، باتری‌های فرسوده خودرو از مهمترین اقلام وارداتی به این منطقه اقتصادی می‌باشد.

او با اشاره به اینکه در این منطقه ظرفیت‌های بالقوه‌ای برای جذب سرمایه گذاری بویژه در حوزه صنعت و خدمات صادراتی وجود دارد، افزود: مساحت کل اراضی در اختیار منطقه ویژه اقتصادی دوغارون که به تصویب هیات وزیران نیز رسیده هشت هزار و ۷۰۰ هکتار است که مرحله اول بهره برداری از این اراضی در قالب ۵۰ هکتار اجرا شده است.

آقایی با بیان اینکه فاز دو منطقه ویژه اقتصادی دوغارون به مساحت ۲۵۰ هکتار می‌باشد، تصریح کرد: سرمایه گذاران افغانستانی، شرکت‌های اقتصادی مشترک ایرانی و افغانستانی و همچنین برخی سرمایه گذاران تایبادی برای سرمایه گذاری در مرحله دوم بهره برداری از این منطقه اعلام آمادگی کرده اند.

انتهای پیام//ح. ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار