یکی از بهترین ایام برای اهدای خون فصل زمستان است چرا که اهدای خون برای یک انسان سالم هیچ زیانی ندارد اما برای یک بیمار امید به زندگی است.

داوود تاجیک رئیس هیئت مدیره انجمن حمایت از بیماران تالاسمی خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: مبحث اهدای خون و نیاز به فرآورده های خونی بیماران تالاسمی مختص به زمان خاصی نیست و نیاز همیشگی این بیماران می باشد.

او ادامه داد: اهدای خون در فصل زمستان کاهش چشمگیری پیدا می کند و با توجه به هشدارهای متعدد سازمان انتقال خون خراسان رضوی در خصوص کمبود ذخایر خونی در فصل سرما نگرانی بیماران را تشدید می کند.

رئیس هیئت مدیره انجمن حمایت از بیماران تالاسمی خراسان رضوی گفت: همه مردم به نحوی توانایی بخشیدن این هدیه گران بها را دارند، خصوصا افرادی که دارای گروهای خونی کمیاب یا منفی هستند می توانند جهت اهدای خون  به مراکز اهدای خون در سطح شهر مراجعه کنند.

تاجیک افزود: حرکت های داوطلبانه و خداپسندانه مهمی هم از سمت برخی نهادهای دولتی و غیر دولتی در حال انجام است به طور مثال اهدای خون در روز  ۳ دی که توسط کارکنان و میهمانان مجتمع آموزشی رفاهی گلشن رضوی انجام می شود که جزو حرکت های داوطلبانه هستند .

 رئیس هیئت مدیره انجمن حمایت از بیماران تالاسمی خراسان رضوی گفت: انجمن تالاسمی یک نهاد غیر دولتی و یک سازمان مردم نهاد است که به صورت مستقل در شهر های مختلف استان بیماران تالاسمی را شناسایی کرده و تحت حمایت مادی و معنوی خود قرار می دهد.

او تصریح کرد: ما در انجمن تالاسمی به دنبال این هستیم تا در زمینه ی تامین کمک هزینه های دارویی و درمانی بیماران مخصوصا بیماران کم بضاعت تالاسمی قدمی برداریم تا بتوانیم شرایط درمانی با کیفیت را برای این  بیماران فراهم کنیم.

رئیس هیئت مدیره انجمن حمایت از بیماران تالاسمی خراسان رضوی گفت:حمایت های دیگر انجمن تالاسمی عبارت است از: حمایت در زمینه ی رفع مشکلات اجتماعی، معیشتی و آموزشی بیماران و مهم ترین حمایت این سازمان دارو و درمان با کیفیت مطلوب است.

تاجیک افزود: در سطح استان حدودا ۷۸۰ بیمار تالاسمی ماژور را تحت پوشش قرار داده ایم که اصلی ترین مسئله این بیماران و خانواده ی آنها تامین درمان های مطلوب خونی، داروهای آهن زدا و هزینه های داروهای این بیماران است.

 

انتهای پیام//ی.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.