وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، از تحقق سه وعده در حوزه سلامت شهرستان سپیدان، شامل افتتاح کلینیک ویژه، بخش CCU و آموزشگاه بهورزی خبر داد.

تحقق ۳ وعده در حوزه سلامت شهرستان سپیدان

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سفر وزیر بهداشت به شهرستان سپیدان، با شرکت در آئین بهره برداری از پروژه‌های سلامت سپیدان در فرمانداری این شهرستان ادامه یافت.

سعید نمکی وزیر بهداشت در جمع مسئولان شهرستان سپیدان با بیان اینکه امسال یکی از سخت‌ترین سال‌ها پس از پیروزی انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: با وجود همه این مسایل، به نحوی برنامه ریزی شده است که تا ماه‌های ابتدایی سال آینده، از نظر تامین دارو‌های اساسی، مواد اولیه کارخانه‌های دارویی و تجهیزات اتاق عمل با مشکلی مواجه نشویم.

او اجرای بسیج ملی کنترل فشار خون را از دیگر دستاورد‌های مجموعه وزارت بهداشت خواند و افزود: بر اساس برنامه ریزی ها، پایش سلامت ۲۰ میلیون فرد ۳۰ تا ۷۰ سال در این بسیج پیش بینی شده بود، اما با بسیج ملی که در این زمینه صورت گرفت، ۳۰ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر پایش شدند.

وزیر بهداشت از ایجاد زیرساخت‌ها برای حرکات علمی و منطقی کردن اقتصاد سلامت در کشور خبر داد و گفت: طرح تحول نظام سلامت، با تاکید بر کاهش پرداخت از جیب مردم، رسیدگی به بیماران صعب العلاج، تهیه دارو‌های اساسی و تامین زیرساخت در مناطق کمتر توسعه یافته در حال تداوم است.

نمکی همچنین دانشگاه علوم پزشکی شیراز را از الگو‌های توسعه یافته در آموزش پزشکی قبل و بعد از انقلاب معرفی کرد.

او با اشاره به تحقق سه وعده در حوزه سلامت این شهرستان شامل افتتاح کلینیک ویژه، بخش CCU و آموزشگاه بهورزی، از بررسی برای توسعه دیگر خدمات سلامت در شهرستان خبر داد.

فرماندار سپیدان در این نشست مهم‌ترین رویکرد دولت تدبیر و امید را اجرای موفق طرح تحول نظام سلامت عنوان کرد که آحاد مردم، به ویژه مستضعفان و محرومان جامعه را تحت پوشش قرار داد.

جمال جوادی جهرمی، اجرای بسیج ملی کنترل فشار خون برای پایش سلامت آحاد مردم را از دیگر دستاورد‌های وزارت بهداشت عنوان کرد.

او ضمن بیان ارائه خدمات سلامت در شهرستان سپیدان، در قالب ۱۷ هزار مترمربع فضای آموزشی، بهداشتی و درمان، مهم‌ترین اولویت‌های این شهرستان را در حوزه سلامت و پیرامون مسایلی نظیر توسعه تجهیزات پزشکی، استقرار پزشکان متخصص، ساختمان شبکه بهداشت و درمان و مرکز آموزش عالی سلامت باقرالعلوم (ع) بیان کرد.

فرماندار سپیدان همچنین با اشاره به گردش پذیر بودن منطقه، بر اهمیت توجه به موضوع توریسم درمانی در این شهرستان تاکید کرد.

امام جمعه سپیدان نیز با اشاره به اقدامات بزرگی که در حوزه سلامت انجام شده است، گفت: این خدمات بر هیچ کس پوشیده نیست و نادیده گرفته نمی‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالرحمان موسوی انور افزود: با توجه به توریستی بودن سپیدان، با توسعه تجهیزات، سطح خدمات رسانی بهبود می‌یابد.

علیرضا رئیسی معاون بهداشت وزارت بهداشت، قاسم جان بابائی معاون درمان وزارت بهداشت، مریم حضرتی معاون پرستاری وزارت بهداشت، مهرزاد لطفی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز، محمدحسین حیدری مدیر کل دفتر ارزیابی عملکرد، بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت، کیانوش جهان پور رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، اعضای هیات رئیسه و مسوولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این سفر وزیر بهداشت را همراهی می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار