وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در آئین افتتاح آموزشگاه بهورزی سپیدان، بر اهمیت نقش بهورزان در پیشگیری از بیماری‌ها تاکید کرد.

افتتاح آموزشگاه بهورزی سپیدان / وزیر بهداشت: بهورزان طلایی‌ترین نقش را در پیشگیری از بیماری‌ها ایفا می‌کنند

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در ادامه حضور خود در شهرستان سپیدان، در آئین افتتاح آموزشگاه بهورزی شرکت کرد.

او در این آئین گفت: بهورزان طلایی‌ترین نقش را در امر پیشگیری از بیماری‌ها ایفا می‌کنند.

نمکی همچنین به نقش مربیان بهورزی در موفقیت بهورزان برای دستیابی به اهداف تعیین شده اشاره کرد و ادامه داد: بهورزان، سربازان خط مقدم ارائه خدمات سلامت هستند که توانستند با مهارت بالا، آمار مرگ و میر را کاهش دهند.

وزیر بهداشت، مراقبت از مادران باردار، نوزادان و پوشش واکسیناسیون را از دیگر خدمات بهورزان در توسعه خدمات سلامت عنوان کرد.

او همچنین با بیان راه اندازی پویش ۵۰-۲۰ در کشور، توضیح داد: بیست هفته تا آغاز هفته سلامت سال آینده باقی مانده است که در این پویش، هر هفته پنجاه خدمت سلامت در کشور به بهره برداری می‌رسد و پروژه‌های افتتاح شده در شهرستان سپیدان نیز بخشی از این پویش بوده است.

این آموزشگاه بهورزی در قالب ۴۰۰ مترمربع زیربنا، با هزینه‌ای معادل ۶۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات دانشگاه، با هدف آموزش و تربیت مهارت آموز و دانش آموز بهورزی و برگزاری دوره‌های بازآموزی ویژه کارشناسان سلامت، به بهره برداری رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.