سرپرست آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز گفت: بیش از یکهزار سواد آموز در این ناحیه تحصیل می‌کنند.

نیسی گمراوی سرپرست آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با اشاره به اینکه سواد آموزی اقدامی ارزشمند در ارتقاء شاخص‌های فرهنگی جامعه است گفت: بیش از ۱۰ طرح سواد آموزی در ناحیه یک با موفقیت انجام گردید و یکهزار و ۴۰۸ سواد آموز در این ناحیه تحصیل می‌کنند.

او با بیان اینکه نهضت سوادآموزی برکت‌های فراوانی را در عرصه ملی و استانی برای کشور به همراه داشت، اظهار کرد: از این تعداد ۵۶۸ نفر در دوره سواد آموزی و ۳۰۰ نفر در دوره انتقال و ۲۱۶ نفر در دوره تحکیم، مشغول تحصیل هستند.

نیسی گمراوی اشاره اینکه سواد و سوادآموزی متعارف در جایگاهی قرار دارد که به عنوان یکی از حقوق بشر و شهروندی در جوامع محسوب می‌شود، بیان داشت: بیش از ۱۰ طرح از جمله؛ طرح آموزش سواد به اولیاء دانش آموزان، طرح خواندن با خانواده آموزش عملی نماز و طرح الگوی روش تدریس برتر از جمله طرح‌های انجام گرفته در ناحیه یک اهواز است.

سرپرست آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز ادامه داد: بی‌سوادی یک آسیب اجتماعی بزرگ است که هر چه تعداد افراد بی‌سواد در جامعه بیشتر باشد افزایش آسیب‌های اجتماعی دور از انتظار نخواهد بود.

این مقام مسئول تصریح کرد: توانمندسازی مربیان سوادآموزی مدنظر و در اولویت کاری آموزش و پرورش است که در این زمینه اقدام‌های موثری مانند برگزاری جشنواره الگوی آموزش برتر انجام شده است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.