رییس سازمان دانش آموزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: دهمین دوره انتخابات مجلس دانش آموزی شهرستان بویراحمد دیروز در شهر یاسوج مرکز این استان برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج،  سید نظام مرادی رییس سازمان دانش آموزی کهگیلویه و بویراحمد گفت:  ۵۲ دانش آموز مقطع متوسطه دوم شهرستان بویراحمد شامل ۱۲ پسر و ۴۰ دختر در این انتخابات به عنوان کاندیدا حضور داشتند.

او افزود: هر کدام از این دانش آموزان منتخب شورای دانش آموزی یک مدرسه دوره متوسطه دوم شهرستان بویراحمد هستند.

رییس سازمان دانش آموزی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: پس از رأی گیری پنج پسر و پنج دختر به عنوان افراد برگزیده برای کاندیدا شدن در انتخابات مجلس دانش آموزی کهگیلویه و بویراحمد مشخص و معرفی شدند.

مرادی گفت: یک پسر و یک دختر از این تعداد پس از برگزاری انتخابات مجلس دانش آموزی کهگیلویه و بویراحمد به عنوان نمایندگان استان عضو مجلس دانش آموزی کشور می‌شوند.

او ابراز داشت: دانش آموزان عضو مجلس دانش آموزی کشور با مشارکت و همکاری داوطلبانه انواع مهارت‌های اساسی از قبیل حل مسأله، مسؤولیت پذیری، رقابت سالم و تصمیم گیری را فرا می‌گیرند.

مرادی گفت: دانش آموزان عضو مجلس دانش آموزی کشور تمرین دموکراسی، خوب صحبت کردن و مشورت کردن را نیز می‌آموزند.

او افزود: مجلس دانش آموزی یک تشکل و نهاد صنفی مشورتی است که اعضای آن در زمینه انواع مسائل، مشکلات و مباحث دانش آموزی بحث و تبادل نظر کرده و نظر‌های خود را در قالب سند تدوین و به مراجع تصمیم گیری ارائه می‌دهند.

کهگیلویه و بویراحمد افزون بر ۱۶۱ هزار دانش آموز پسر و دختر مشغول به تحصیل در مقاطع ابتدایی و متوسطه اول و دوم دارد.
انتهای پیام/غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.