معاون مدیر در تعمیرات مدیریت تعمیرات و تجهیزات صنعتی و ماشین‌آلات فرآیندی مناطق نفتخیز جنوب گفت: کمپرسور دلاوال گاز و گاز مایع ۴۰۰ به چرخه تولید بازگشت.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، خسرو محسنی معاون مدیر در تعمیرات مدیریت تعمیرات و تجهیزات صنعتی و ماشین‌آلات فرآیندی مناطق نفتخیز جنوب بیان کرد: به همت کارکنان این مدیریت کمپرسور دلاوال گاز مایع ۴۰۰ که از کمپرسور‌های قدیمی و حیاتی کارخانجات گاز و گاز مایع می‌باشد، تعمیر اساسی و بازسازی کلی شده و در چرخه تولید قرار گرفت.

او بیان داشت: در کارخانه گاز و گاز مایع ۴۰۰، ۳ ردیف کمپرسور گازی پروپان از نوع دلاوال وجود دارد که به نوعی قلب تپنده کارخانه است و نداشتن کمپرسور باعث توقف کار کارخانه می‌شود، لذا با توجه به شرایط و آسیب‌های جدی که در حین کار به کمپرسور ردیف B وارد شده و باعث تماس پروانه‌های روتور با دیافراگم‌ها و خوردگی شدید شده بود. در آذرماه سال گذشته جهت تعمیرات اساسی دوره‌ای به این مدیریت واگذار گردید.

محسنی اظهار کرد: بعد از بازکردن کمپرسور و جداسازی قطعات و با مشخص شدن آسیب‌های وارده کلیه قطعات این کمپرسور از جمله روتور، پروانه‌ها، بالانس درام، دیافراگم‌ها و بیرینگ‌های آن مورد بازرسی و بازسازی قرار گرفت.

این مقام مسئول ادامه داد: با توجه به کمبود قطعات و شرایط به وجود آمده ظاهرا این کمپرسور قابل تعمیر نبوده و باید از رده خارج می‌گردید که با همت مضاعف پرسنل تعمیرات اساسی مارون و زیرنظر ادارات مهندسی و بازرسی فنی مدیریت تعمیرات و همکاری کارگاه مرکزی اهواز این کمپرسور مورد تعمیر اساسی قرار گرفت و در آذرماه امسال بعد از انجام عملیات نهایی نصب و راه‌اندازی، در مدار عملیات قرار گرفت.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.