اجرای طرح برق دار کردن چاه‌های کشاورزی در ورزقان

فرماندار ورزقان گفت: طرح نزدیک رسانی برق دارکردن چاه‌های کشاورزی در ورزقان بصورت رایگان انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، یحیوی فرماندار ورزقان درجلسه شورای حفاظت از منابع این شهرستان با ضروری خواندن برق دارکردن چاه‌های آب کشاورزی به منظور حذف سوخت فسیلی و جلوگیری از هدر رفت هزینه‌ها افزود: در شهرستان ورزقان از ۱۸۵ حلقه چاه کشاورزی پروانه دار ۵۵ حلقه برقدار است و مابقی با طرح نزدیک رسانی خط برق و لوله گذاری بصورت رایگان انجام می‌گیرد.

او گفت: کشاورزان عزیز با مراجعه به ادارات امور آب و اداره برق شهرستان نسبت به برق دارکردن چاه‌های کشاورزی خود اقدام سریع نمایند.

یحیوی با اشاره به اینکه در این شهرستان از ۱۵۰ حلقه چاه غیر مجاز امسال ۱۳۲ حلقه چاه مسدود شده است، افزود: ۸۰۰ هزارمترمکعب از این طرق از آب‌های زیرزمینی در این شهرستان صرفه جویی شده است.

فرماندار ورزقان با تاکید براینکه ۸۰ هزار مترمکعب آب بیش از ۶ سال است که برای ۳۵ طرح صنعتی در این شهرستان تخصیص یافته که متاسفانه از طرف واحد‌های صنعتی در استفده از این آب هیچ اقدامی نشده است، افزود: صاحبان این واحد‌ها هرچه سریعتر نسبت به استفاده بهینه از تخصیص این آب‌ها اقدام لازم و قانونی را انجام دهند در غیر اینصورت امتیازات آن‌ها لغو و به متقاضیان جدید که سالهاست در نوبت تخصیص آب هستند واگذار خواهد شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.