از ابتدای امسال تا کنون بیش از چهار هزار پیشنهاد در حوزه‌های مختلف مدیریت شهری ارائه شده که در جشنواره نظام پیشنهادات شهرداری مشهد،بررسی شد.

ارائه بیش از ۴۰۰۰ پیشنهاد در حوزه‌های مختلف مدیریت شهری در سال ۹۸

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، شهریار آل شیخ معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد، گفت: نظام پیشنهادات در بسیاری از سازمان‌های کشور‌های مختلف جهان در حال انجام است که ۱۵ سال در شهرداری مشهد اجرا می‌شود.
 
او با بیان اینکه پارسال در شهرداری مشهد از سوی همکاران در بخش‌های مختلف حدود ۲۵۹۰ پیشنهاد دریافت شد که این رقم امسال تا کنون به بیش از ۴۰۰۰ پیشنهاد افزایش داشته است، گفت: همچنین ۱۱۲۵ پیشنهاد در حوزه‌های مختلف مدیریت شهری از سوی همکاران به جشنواره نظام پیشنهادات ارائه شده که توسط ۳۴ کارگروه تخصصی بررسی شد.
 

سه گام مهم در نظام پیشنهادات

 
او با بیان اینکه نظام پیشنهادات یک چرخه سه مرحله‌ای است، ادامه داد: مرحله اول ارزیابی پیشنهادات و شناسایی پیشنهاداتی است که تکراری نبوده و قابلیت اجرا دارند که به این مرحله آزمون پویایی سیستم نیز گفته می‌شود. مرحله دوم در نظام پیشنهادات استقرار پیشنهادات و مرحله سوم نیز استقرار پیاده سازی است که در این میان انتخاب هوشمندانه پیشنهادات در چهارچوب استراتژی و اهداف یک سازمان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.
 
معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد گفت: در مجموع گام اول پویایی سیستم، گام دوم پذیرش پیشنهاد توسط سیستم و گام سوم اجرایی کردن پیشنهادات در چهارچوب نیاز‌های سازمان است که همین گام‌ها در نظام ایده و تعامل با شهروندان، نخبگان و کارشناسان برای ارائه ایده جهت توسعه شهر باید مد نظر قرار گیرد.
 
آل شیخ افزود: معتقدیم که ایده‌ها در قالب چالش و مسئله بروز پیدا می‌کنند واین چالش و مسئله است که چرخه‌های ورودی ایده‌های نو آورانه به حساب می‌آیند.
 
او با اشاره به اینکه مردم هوشمند، حکمروایی هوشمند و حمل و نقل هوشمند بخشی از ساحت‌های تعریف شهر هوشمند است تصریح کرد: زیرساخت‌های ارتباط را محور شهرهوشمند می‌دانند که در دو سال گذشته چرخه نوآوری هم به آن اضافه شده است.
 
معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد ادامه داد: در حال حاضر شهر مشهد به عنوان شهر یادگیرنده به دنبال تحقق شهری بدون بی سواد است و در کنار آن به عنوان شهری خلاق، به دنبال اکوسیستمی پویاتر برای شهر هوشمند است، زیرا معتقدیم جامعه خلاق است که باعث رشد و ارتقا زندگی شهری می‌شود.
 
انتهای پیام//ف.ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.