مهم‌ترین حوادث امروز چهارم دی ماه را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

سارق مغازه در بدره دستگیرشد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛مهم‌ترین حوادث امروز چهارم دی ماه را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

 

سارق مغازه در بدره دستگیرشد

فرمانده انتظامی شهرستان بدره، گفت:متهمی که پس از سرقت از مغازه‌های سطح شهر بدره متواری می‌شد شناسائی و دستگیر شد.

سرهنگ عزت اله متین فر فرمانده انتظامی شهرستان بدره گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت مغازه و تماس‌های مردمی در این خصوص با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، موضوع به صورت جدی در دستور کار این انتظامی قرار گرفت.

او افزود: با پیگیری‌های ماموران پلیس آگاهی و پاسگاه هندمینی سارق شناسایی و با هماهنگی مرجع قضائی در یک عملیات ضربتی در مخفیگاهش دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان بدره با بیان اینکه متهم پس از تشکیل پرونده قضائی جه سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد، بیان کرد: سهل انگاری و بی توجهی به هشدار‌های پلیس می‌تواند زمینه ساز این گونه جرایم باشد، پس می‌طلبد شهروندان با توجه به این هشدارها، اماکن و محل کار خود را به دوربین‌های مداربسته مجهز و در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک، موضوع را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع رسانی کنند.

 

کاهش ۱۴ درصدی سرقت‌ها در ایلام

معاون عملیات انتظامی استان ایلام از کاهش ۱۴ درصدی کل سرقت‌ها و افزایش ۱۵ درصدی دستگیری سارقان در ۳ ماهه سوم سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

سرهنگ حمید فتاحی معاون عملیات انتظامی استان ایلام  گفت:پلیس ایلام در ۳ ماهه گذشته با اجرای طرح‌های کنترلی و پاکسازی مناطق آلوده و مبارزه با قاچاق با محوریت ارتقاء سطح امنیت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرائم با بکارگیری امکانات و تجهیزات پلیسی و حضور گشت‌های محسوس و نامحسوس خودرویی و موتوری عرصه را بر مخلان نظم و امنیت تنگ کرد.

او با بیان اینکه در این راستا با نا امن کردن محیط جامعه برای سارقان، فرصت سرقت را از آن‌ها سلب کرده ایم، اظهار کرد: با تلاش مضاعف کارکنان پلیس آگاهی و تجسس کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها نسبت به شناسائی و دستگیری سارقان و کشف اموال اقدام شده است.

سرهنگ فتاحی در ادامه افزود: با دستگیری سارقان، سهم کاهش سرقت‌ها در این مدت ۱۴ درصد بوده و نشان از عزم جدی پلیس در برخورد با جرائم در سطح استان دارد.

معاون عملیات انتظامی استان ایلام با اشاره به رضایتمندی ۹۴ درصدی مردم از عملکرد پلیس ۱۱۰، بیان کرد: در ۳ ماهه سوم سال ۹۸ بیش از ۵۶ هزار و ۳۰۳ نفر با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ استان ایلام تماس برقرار کرده و از این تعداد ۲۰ هزار و ۹۶۰ مورد منجر به حضور همکاران در صحنه شده و تعداد ۳۵ هزار و ۳۴۳ مورد توسط مرکز ۱۱۰ شهروندان عزیز راهنمایی و ارشاد شدند.

 

کشف توتون قاچاق در چرداول

جانشین انتظامی شهرستان چرداول از کشف ۳ هزار و ۷۵۰ بسته توتون قلیان قاچاق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ امیر بازیار  جانشین انتظامی شهرستان چرداول گفت: در راستای طرح مبارزه با قاچاق کالا به ویژه کالا‌های دخانی ماموران ایستگاه بازرسی سیمره اقدام به کنترل خودرو‌های عبوری کردند.

سرهنگ بازیار با بیان اینکه ماموران یک دستگاه خودرو سواری پژو ۴۰۵ را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند، افزود: در بازرسی از خودرو تعداد ۳ هزار و ۷۵۰ بسته توتون ت قلیان قاچاق کشف شد.

جانشین انتظامی شهرستان چرداول با اشاره به اینکه ارزش محموله قاچاق توسط کارشناسان، ۵۵۰ میلیون ریال برآورد شده است، بیان کرد: متهم پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

 

پایان کار سارق لوازم داخل خودرو در ایلام

 فرمانده انتظامی شهرستان ایلام از دستگیری سارق حرفه‌ای و کشف ۲۲ فقره سرقت لوازم داخل خودرو خبر داد.

سرهنگ جمال موسوی فرمانده انتظامی شهرستان ایلام  گفت: به دنبال وقوع چند فقره سرقت لوازم داخل خودرو در شهر ایلام موضوع با تشکیل تیم ویژه‌ای در دستور کار ماموران کلانتری ۱۲ قرار گرفت.

او افزود: پس از چند روز کار اطلاعاتی و استفاده از شگرد‌های خاص پلیسی و کنترل سارقان سابقه دار و همچنین فعال کردن گشت‌های شبانه، سر نخ‌هایی از رد پای سارق حرفه‌ای در این پرونده باز شد.

سرهنگ موسوی اضافه کرد: با پیگیری‌های مداوم و مراقبت‌های نامحسوس ماموران، سارق شناسایی و تحت کنترل در آمد.

این مقام انتظامی ادامه داد: ماموران کلانتری ۱۲ شهر ایلام در یک عملیات موفق پلیسی سارق را دستگیر و در تحقیقات فنی به عمل آمده به ۲۲ فقره سرقت لوازم داخل خودرو اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان ایلام با اشاره به اینکه متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد، یادآورشد: شهروندان به هشدار‌های پلیسی توجه ویژه داشته باشند و در صورت مشاهده افراد مشکوک از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

 

کاهش 21درصدی وقوع سرقت ها در ملکشاهی

جانشین انتظامی شهرستان ملکشاهی از کاهش ۲۱ درصدی وقوع انواع سرقت ها در نه ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل در اين شهرستان خبر داد.

سرهنگ علی کرمی جانشین انتظامی شهرستان ملکشاهی گفت : با تلاش‌ها و فعاليت‌های شبانه‌ روزی كاركنان انتظامی اين شهرستان ميزان وقوع سرقت‌ها در نه ماهه سال جاری ۲۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.

او اظهار کرد: با تقويت گشت‌های انتظامی در مناطق مستعد جرم و کنترل سارقان سابقه دار سعی کرديم محيطی امن را برای شهروندان فراهم آوريم.

سرهنگ کرمی افزود:استفاده از نگهبانان محله و مشارکت شوراهای معتمد پليس از ديگر راهکارهای پيشگيری از وقوع سرقت در شهرستان است.

او با قدردانی از همکاری ساير دستگاه های امدادی ، بسیج و مشارکت مردم با پليس بیان کرد:همدلی و مشارکت خوب دستگاه های دولتی و غير دولتی تاثير بسزائی در کاهش جرائم داشته است.

جانشین انتظامی شهرستان ملکشاهی ادامه داد: مهمترين اولويت برنامه‌های پليس شهرستان اقدامات پيشگيرانه انتظامی جهت پيشگيری از وقوع جرائم بر مبنای همکاری و تعامل با مردم بوده و اقدامات پيشگيرانه اجتماعی، آموزش‌ها و هشدارهای پليسی نيز به صورت مستمر از طريق توزيع بروشور، نصب بنر و آموزش همگانی توسط روسا و مديران در مدارس، محلات و مساجد در سطح شهرستان برای شهروندان انجام شده است.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.