مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌شرقی گفت: موزه دریانوردی به زودی در بندر شرفخانه شبستر افتتاح می‌شود.

موزه دریانوردی آذربایجان‌شرقی به زودی افتتاح می‌شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،  آبدارمدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌شرقی گفت: موزه بنادر و دریانوردی به همت سازمان بنادر و دریانوردی ایران، در عرصه‌ای به مساحت ۷ هکتار در بندر شرفخانه در حال ساخت است.

او گفت: مرحله اول این طرح که شامل سالن اصلی موزه است به طور کامل تکمیل شده و طبق پی گیری‌های صورت گرفته از طریق سازمان بنادر و دریانوردی، اشیای موزه‌ای در حوزه دریانوردی از سایر نقاط کشور جمع آوری و به این موزه انتقال یافته و تکمیل می‌شود.

آبدار با اشاره به اهمیت احیای گردشگری در حاشیه دریاچه ارومیه، افزود: در ادامه توسعه موزه، ابتکار بسیار جالبی در طراحی صورت گرفته است به گونه‌ای که بازدیدکنندگان در قالب پیاده گردی (Walk Tour) امکان بازدید ۱.۵ ساعته در محوطه ساحلی، اسکله و بقایای کشتی‌های حاضر را پیدا خواهند کرد.

او همچنین با بازدید از وضعیت حمام دوقلوی شهرستان شبستر، گفت: این پروژه به صورت مشارکتی توسط شهرداری و اداره کل میراث فرهنگی شبستر در سال ۱۳۹۷ آغاز شده و طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته، مرمت آن از محل اعتبارات سال ۱۳۹۸ تداوم خواهد داشت.

بشارتی مدیر بنادر و دریانوردی شرفخانه گفت: با نظر ویژه مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور، روند تکمیل موزه به خوبی در حال اجرا است و شاهد پیشرفت چشمگیری در این زمینه هستیم.

بشارتی گفت: امیدواریم که با همکاری و مشارکت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی شاهد افتتاح موزه‌ای ارزشمند باشیم که در شمال غرب کشور نمونه باشد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.