آمریکا گشت‌زنی هوایی خود در شبه جزیره کره را افزایش می‌دهد

واشنگتن همزمان با نزدیکی به روز‌های واپسین سال و تهدید کریسمسی پیونگ‌یانگ، گشت‌زنی هوایی خود را در جوار مرز‌های کره‌ شمالی افزایش داده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسپوتنیک، آمریکا پس از هشدار‌های پیونگ‌یانگ، مبنی بر شگفت‌زده شدن به واسطه یک «هدیه کریسمسی»، تعداد پرواز‌های گشتی خود بر جوار مرز‌های کره‌ شمالی را افزایش داده است.

پیونگ یانگ پس از به بن‌بست رسیدن مذاکرات آن‌ هم پس از نشست استکهلم، طی یک ضرب‌العجلی به آمریکایی‌ها، تاکید کرده که دیگر حاضر به طولانی شدن مذاکرات نیست و روند مذاکرات باید تا پایان سال جاری میلادی، با نتیجه مخصوصی خاتمه یابد.

پس از آن‌که آمریکایی‌ها این تهدید را جدی نگرفتند، پیونگ‌یانگ به کنایه، آمریکا را به یک «هدیه کریسمسی» نوید داد.

حساب توییتری منتسب به نیروی هوایی آمریکا، حالا و با نزدیک شدن به واپسین روز‌های سال جاری میلادی، نوشت: «نیروی هوایی آمریکا، اخیراً پرواز‌های خود را در مجاورت مرز‌های کره شمالی شدت بخشیده، زیرا موعد «هدیه کریسمس» کره‌شمالی نزدیک و نزدیک‌تر می‌شود».

گفته می‌شود که پرواز این هواپیماها تا روزی پنج بار هم می‌رسد.

هواپیما‌های جاسوسی آمریکا با دقت بالایی تحرکات کره‌شمالی را رصد می‌کنند تا نسبت به رویداد‌های آتی، مطلع شوند. گفتنی است، کره شمالی اخیراً موشک‌هایی با برد کوتاه و متوسط در دریای ژاپن آزمایش کرده، اما در عین حال قول یک اقدام ویژه دیگر را هم به آمریکایی‌ها داده است. برگ برنده ترامپ در انتخابات آتی که پیشبرد مذاکرات با کره‌شمالی بود هم ظاهرا به شکست انجامیده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار