رئیس پلیس راه استان ایلام گفت:سرعت مطمئنه و جلوگیری از حرکات حادثه‌ساز مهمترین فاکتور‌ها برای رانندگی در هوای بارانی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛سرهنگ رضا همتی زاده رئیس پلیس راه استان ایلام گفت : سامانه بارشی که از بامداد امروز وارد استان شده موجب لغزندگی جاده‌ها در محور‌های مواصلاتی استان شده است و این توده در در مناطق سردسیر با بارش برف و در ورودی تونل‌ها و نقاط گرمسیر با مه غلیظ همراه شده که رانندگی را با روز‌های عادی و صاف متفاوت کرده است.

او تصریح کرد: با توجه به اینکه در گردنه‌های کوهستانی استان شاهد بارش برف هستیم از رانندگان تقاضا داریم که حتماً قبل از سفر از سلامت وسیله خود مطمئن شده و ضمن همراه داشتن تجهیزات زمستانه، در طول مسیر مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند.

همتی زاده با بیان اینکه علاوه بر لغزندگی سطح جاده‌ها وجود مه در ارتفاعات و گردنه‌ها دید افقی رانندگان را کاهش داده است، افزود: با توجه به بارندگی در جاده‌های استان توصیه می‌شود مردم از انجام سفر‌های غیر ضروری اجتناب کنند و هنگام مه گرفتگی با روشن کردن نور پایین و سرعت کم حرکت کنند.

او یادآور شد: پلیس راه استان ایلام با استفاده از سیستم‌های نرم افزاری و دوربین‌های ثابت و متحرک و همچنین حضور مأموران در محور‌های مواصلاتی، رفتار رانندگان پرخطر را رصد کرده و در صورت تخلف برابر قانون با آنان برخورد خواهد کرد.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.