مدیر حج و زیارت استان همدان گفت: پرواز هوایی عتبات و سوریه در صورت استقبال مردم از فرودگاه بین المللی همدان انجام خواهد شد.

برقراری پرواز هوای و عتبات و سوریه در صورت استقبال مردمبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محسن ساغرچی، مدیر حج و زیارت استان همدان از لغو سفر‌های زمینی به عتبات عالیات و سوریه خبر داد و گفت: در حال حاضر سفر به سوریه و عراق تنها به صورت هوایی انجام می‌شود.

او با بیان اینکه در حال حاضر سفر هوایی به عتبات عالیات از تهران انجام می‌شود، افزود: در صورت استقبال مردم همدان از برقراری پرواز عتبات عالیات از فرودگاه همدان، این پرواز‌ها از همدان انجام خواهد شد.

مدیر حج و زیارت استان همدان در پاسخ به این سوال که فرودگاه معتقد است حج و زیارت با برقراری پرواز عتبات موافقت نمی‌کند،گفت: چنین موضوعی صحت ندارد؛ عدم استقبال مردم موجب عدم برقراری پرواز عتبات می‌شود ضمن اینکه بار‌ها نیز مردم را برای انجام سفر با پرواز دعوت کرده‌ایم.

ساغرچی در خصوص پرواز سوریه نیز با بیان اینکه از ابتدای دی سفر سوریه آغاز شده است افزود: اگر استانی بتواند ۱۸۰ زائر در هر هفته جذب کند می‌تواند سفر را برقرار کند، اما هنوز این تعداد محقق نشده است.

او با بیان اینکه در مجموع ۲۰ نفر از همدان برای سوریه نام نویسی کرده‌اند بیان کرد: از تهران هفته‌ای دو پرواز یکشنبه و چهارشنبه به سوریه پرواز داریم که به علت تعداد کم مسافر پرواز پر نمی‌شود.

مدیر حج و زیارت استان همدانگفت: با توجه به ناامنی در کشور عراق سفر عتبات نیز به صورت هوایی است که البته استقبال زیادی از آن نمی‌شود.

انتهای پیام/ب

منبع: فارس

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.