افزایش ۴۰ درصدی زائران اربعین از همدان/ نام نویسی بیش از ۳۱ هزار نفر در سامانه سماح

مدیرکل حج و زیارت استان همدان از افزایش ۴۰ درصدی زائران اربعین حسینی از استان همدان خبر داد.

افزایش40 درصدی زائران اربعین در همدان/ نام نویسی بیش از 31 هزار نفر در سامانه سماحمحسن ساغرچی، مدیرکل حج و زیارت استان همدان  در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، با اشاره به افزایش  استقبال مردم استان همدان از سفر معنوی اربعین بیان کرد: ثبت نام در سامانه سماح برای سفر اربعین در استان همدان تا کنون رشد ۴۰ درصدی داشته است.

او با اشاره لزوم ثبت نام در سامانه سماح برای خروج از کشور گفت: تاکنون بیش از ۳۱ هزار نفر در این سامانه از استان همدان ثبت نام کرده اند.

او با بیان اینکه سال گذشته ۳۵ هزار نفر در سامانه سماح ثبت نام کردند و به سفر معنوی اربعین مشرف شده اند، گفت: با توجه به رایگان شدن ویزا تعداد زائران اربعین در استان افزایش قابل توجهی خواهد داشت.

مدیرکل حج و زیارت استان همدان با بیان اینکه هزینه در سامانه سماح ۲۲۰ هزار ریال است، گفت: از این مقدار ۱۵۰ هزار ریال برای بیمه و ۷۰ هزار ریال جهت خدمات پزشکی و درمانی دریافت می‌شود.

ساغرچی با اشاره به اینکه بیشتر ثبت نام‌ها به صورت انفرادی انجام گرفته است، گفت: اعزام اربعین به صورت کاروانی نیست و شهروندان در صورت تمایل می‌توانند  نسبت به نام نویسی گروهی اقدام کنند.

او در ادامه افزود: زائران همدانی از می‌توانند از  دو مرز مهران و خسروی از کشور خارج شوند.

مدیرکل حج و زیارت استان همدان با اشاره به اینکه سامانه سماح تا دو روز مانده به اربعین ادامه دارد، گفت:  مردم ثبت نام ره به روز‌های آخر موکول نکنند.

ساغرچی با اشاره به درگاه اینترنتی سامانه سماح به آدرس https://samah.haj.ir گفت: مردم استان همدان می‌توانند از طریق دفاتر خدمات زیارتی سازمان حج و زیارت، اینترنت خانگی و مراکز مجاز اقدام به ثبت نام در این سامانه کنند.

مدیرکل حج و زیارت استان همدان با بیان اینکه ثبت‌نام زائران اربعین به صورت روان در حال انجام است، گفت: متقاضیان باید بعد از نام‌نویسی در سامانه سماح رسید اینترنتی و کارت زائری را دریافت کرده و آن را در طول سفر همراه داشته باشند.

انتهای پیام/د.ا

ثبت نام ۳۱ هزار نفر در سامانه سماح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار