سایت منتسب به رهبر انقلاب، متن یکی از سخرانی‌های ایشان با موضوع تکریم خانواده‌های شهدا و جانبازان استان هرمزگان را منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، سایت منتسب به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، متن سخرانی ایشان در مورد تکریم خانواده‌های معظم شهدا و رزمندگان و جانبازان استان هرمزگان و دیدار با آنان را منتشر کرد.

متن سخرانی به شرح زیر است:

"بسم الله الرّحمن الرّحیم
اوّلاً به یکایک مردم عزیز هرمزگان سلام می‌‌رسانم و تقدیر و تکریمِ خودم را از این مردم عزیز که در طول زمان همواره برجستگی‌هایی از خودشان نشان داده‌اند، عرض می‌کنم. به خانواده‌های معظّم شهیدان و همچنین خانواده‌های جانبازان و رزمندگان، سلام و احترام عرض می‌کنیم.

شما اشاره کردید که مردم هرمزگان از اوّل انقلاب در وادی مبارزه و مجاهدت بوده‌اند؛ من عرض می‌کنم تاریخ مجاهدت و مبارزه هرمزگان بیش از این‌ها است، خیلی قبل از این‌ها است؛ همین جزیره هرمز -که شما اشاره کردید- یک یادگار تاریخیِ مبارزه این مردم است؛ خود بندرعبّاس همین جور؛ این نشان‌دهنده این است که عنصر شجاعت و دفاع از حق در این استان نهادینه شده؛ این خیلی باارزش است. افتخاراتی هم که اشاره کردید، همه درست است؛ یعنی آنچه در مورد تشکیل نیروی دریایی، حضور در جبهه‌های بزرگِ دفاع از کشور و دفاع از اسلام و نظام جمهوری اسلامی گفتید، در همه این‌ها انصافاً هرمزگان یک برجستگی از خودش نشان داده؛ در این هیچ تردیدی ما نداریم، این را می‌دانیم؛ بنابراین کاری که شما شروع کرده‌اید -که تجلیل از شهدای هرمزگان است- کار بسیار خوب و لازمی است و یک وظیفه بر عهده همه است.

چرا می‌گوییم وظیفه است؟ به خاطر اینکه یک سیاستی وجود دارد -یک سیاست دنیایی، بین‌المللی؛ که حالا آن سیاست در داخل هم یک شعبی پیدا می‌کند- برای به فراموشی سپردن نماد‌های انقلاب؛ که یکی [از این نهادها]و برترینش مجاهدت و شهادت در راه خدا است؛ برای اینکه نام شهدا را، یادشان را، حرکاتشان را به فراموشی بسپرند؛ شما در واقع در مقابل این حرکت خبیثانه دارید حرکت می‌کنید.

این هم که اشاره کردید فلان تعداد خانه، فلان تعداد جهیزیّه و ... فراهم کرده‌اید، این‌ها کار‌های بسیار خوبی است، این‌ها حتماً کار‌های برجسته‌ای است. هر شهیدی یک نماد است؛ فرق هم نمی‌کند که این شهید، باسواد باشد، بی‌سواد باشد، کم‌سن باشد؛ نفْس اینکه یک انگیزه‌ای در کسی به وجود بیاید که برای دفاع از حق حاضر باشد جان خودش را کف دست بگیرد و بیاید وسط میدان، چیز خیلی باارزشی است؛ خدای متعال این را خیلی باارزش می‌داند. اِنَّ اللّهَ اشتَری مِنَ المُؤمِنینَ اَنفُسَهُم وَ اَموالَهُم بِاَنَّ لَهُمُ الجَنَّةَ یُقاتِلونَ فی سَبیلِ اللهِ فَیَقتُلونَ وَ یُقتَلون؛ (۲) ببینید خدای متعال، مشتریِ یک چنین انگیزه‌ای، یک چنین عزمی، یک چنین اقدامی است؛ این کار خیلی بزرگی است، این چیز خیلی مهمّی است؛ این را شهدای ما انجام دادند؛ حالا کوچک باشد، بزرگ باشد، عالِم باشد، باسواد باشد، بی‌سواد [باشد]؛ هر شهیدی یک نماد است. سعی کنید چهره شهدا را آن چنان که هست برای جوان‌های امروز روشن کنید؛ این نماد‌ها می‌شوند الگو برای جوان؛ و این به آنجا منتهی بشود که جوان‌ها بتوانند در بین این چهره‌هایی که معرّفی شده‌اند و نشان داده شده‌اند، برای خودشان الگو انتخاب کنند، به آن‌ها دل ببندند و راه آن‌ها را دنبال کنند؛ کمااینکه الان ملاحظه می‌کنید در بین شهدائی که اسمشان آورده شده و کتاب درباره‌شان نوشته شده و مانند اینها، همین حالت [برای جوانان]به وجود آمده؛ شهید چیت‌سازیان، شهید ابراهیم هادی، شهید وزوایی؛ همه این‌ها شهدائی هستند که، چون معرّفی شده‌اند و چهره‌هایشان تبیین شده، مجموعه‌ای از جوان‌ها هم به این‌ها دل بسته‌اند؛ وقتی دل می‌بندند، راه آن‌ها را دنبال می‌کنند.

این درست نقطه مقابل آن حرکتی است که سعی می‌کند دلبستگی‌ها را به نماد‌های فساد، به نماد‌های دنیاطلبی، به نماد‌های هرزه‌گرایی جلب کند؛ ببینید این، نقطه مقابل آن است؛ این را شما دنبال بکنید، ان‌شاءاللّه که خداوند هم کمکتان خواهد کرد.

اسم جزایر را آوردید؛ هم شما، هم آقای استاندار، به جزایر اهمّیّت بدهید، جزایر واقعاً مهم هستند؛ هم از لحاظ امنیّتی، هم از لحاظ اقتصادی، هم از لحاظ تاریخی؛ و من بالخصوص روی جزیره هرمز تکیه می‌کنم؛ اینجا جای مهمّی است. اگرچه مردمش واقعاً دچار مشکلات مادّی و مالی و مانند این‌ها هستند ــ بنده اطّلاع دارم ــ، امّا خب جای خیلی مهمّی است؛ بپردازید به آنجا؛ هم مسئولین کشوری بپردازند، هم شما‌ها به عنوان جریان‌های انقلابی حرکت کنید و بپردازید به این مجموعه‌ها. ان‌شاءاللّه که خداوند همه شما را موفّق و مؤیّد بدارد.

والسّلام علیکم و رحمةالله و برکاته"

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.